Fargerik februar..


Jeg hørte på radioen her en dag at det ble snakket om at
februar var en sånn litt stille og grå og - tja, en heller kjedelig måned der lite skjer! 
Det ble sagt at februar er en måned som kommer midt mellom vinter og vår, en mellom-måned
som egentlig blir mest brukt til å vente på vår-måneden mars!

Jeg er så absolutt uenig i at februar er grå, trist og fargeløs!
Det er veldig mye som skjer ute i naturen akkurat nå hvis vi kikker godt etter, 
og inne på kjøkkenet foregår det også saker og ting!

Her ser du mine tre søte knallgrønne pelargonia-stiklinger som snart skal få nye potter.

Men først må jeg vise deg hva som skjuler seg under kjøkkenhåndduken i dag!






Dette er ei lita spirekasse der jeg spirer forskjellige frøtyper som kan brukes i matlagingen.

Spirer er proppfulle av proteiner, mineraler og viktige næringsstoffer, 
og dette er kjempegodt i salater, på smørbrød og til det du liker!

På bildet under har mine linsefrø stått noen timer i vann, blitt skyllt og silt. Nå har jeg snudd spire-boksen og slik skal de stå i tre dager med klede over seg. De må skylles flere ganger for dag. Etter tre dager fjernes kledet. Jeg fortsette å skylle de neste dagene.

Om 5-6 dager håper jeg på ferske spirer på brødskiven!




Fargerik linsemix i forskjellige farger.

(Spirekassen og frøene er kjøpt på Plantasjen.)




Er det ikke lekre farger?




Her ser du fremgangsmåten som vist på esken:




Ellers skaper de små pelargonia-stiklingene fine farger på kjøkkenet i februar!




De trenger større potter..




med næringsrik jord!







Det mangler ikke på farger i februar
hvis vi selv velger at februar skal være en fargeklatt. 
Måneden februar blir  akkurat så fargerik, innholdsrik og morsom som 
vi selv skaper den! 


Hvor fargerik ønsker du at din februar skal være?





2 Corinthians 3:17 ESV   Now the Lord is the Spirit, and where the Spirit of the Lord is, there is freedom.








Isnt that the truth.....The right people in your life make it great and the wrong people can make you miserable......



Da er pelargonia-krukkene på plass i vinduskarmen.

Jeg titter stadig bort 
på dem fra skriveplassen min, og hver eneste gang så sender de
tilbake små fargekick av energi!





Kjærlig hilsen Else Britt







“What intrigued me more than anything else was finding out the way in which everything, all of creation - all of it! - was held together by invisible chemical bonds, and I found a strange, inexplicable comfort in knowing that somewhere, even though we couldn't see it in our own world, there was a real stability.”  ~ Alan Bradley




"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer" ~Albert Camus. My tattoo :)


Hvis du ønsker oppdateringene
 til Humlehagen på din egen FB side, så kan du gå inn her og like 
Humlehagen sin egen FB side.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg