Solstråle-øyeblikk..


Livet består av øyeblikk.

Selv
 om livet vårt så absolutt
 ikke er perfekt, og vi så gjerne skulle ønske at ting var annerledes, så kan vi vi faktisk likevel 
fange et øyeblikk som dukker opp, og gjøre det korte øyeblikket
perfekt.






Jeg
fanget

et
solstråle-øyeblikk..


det
kom plutselig
og skinte så søtt på snuten til
Billy..






solstråle-øyeblikket

fikk 
tulipanene til å
gløde..










tenk -

at
 det glitret og skinte
så veldig når alt omkring meg plutselig
ble omfavnet av
 et 

solstråle-øyeblikk!






Billy
glipper med 
øynene, og nyter den lille
 varmen som alltid 
finnes i
 et


solstråle-øyeblikk..









kjøkkenet
badet i lyset fra et 
intenst

solstråle-øyeblikk






sammen

med
primula

som
også strålte 
så magisk og var så absolutt 
tilstede

 i 

et
kortvarig

solstråle-øyeblikk!








Trostene
sitter på gjerdet -
de titter inn på skrivebordet -
og aner absolutt ingenting om at 
de er tilstede
 i 

et

solstråle-øyeblikk!







Det er deilig når 
januarsolen kaster optimistiske solstråler inn gjennom vinduet.
Når den så muntert forsøker å være en gledespreder, og kjærtegner så forsiktig det vinterbleke
ansiktet mitt ved kjøkkenbordet.

Et glimt av
solen gir velgjørende næring til vinterkroppen i slike øyeblikk,
når jeg lengter så inderlig etter lyset og varmen!


Håper du også oppdager mange fine solstråle-øyeblikk i januar!





God helg!


Kommentarer

  1. Så fint! Ja, jeg har også hatt mange fine solstråleøyeblikk i januar! Har hatt mange flotte dager med sol og snø! Nå har det skyet til, og snøen regner bort, men minnene lever :) Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Herlege bilder av solstråleøyeblikk !
    Om nokre dager får eg også slike, kanskje :)
    God helg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg