August på besøk..






Nesten umerkelig
 kommer august på besøk i hagen.
Hun ankommer sammen med det myke og dunkle lyset, 
som august alltid bærer med seg.

August kommer bestandig smygende -
sammen med en slags underlig stillhet. Slik går hun omkring i hagen, og ber vekstene
om å dempe seg litt - og ikke blomstre så vilt! 

Ta det rolig, sier august -
før hun legger armene omkring de overmodne ripsbærbuskene, 
og sukker ved synet av flatklemte bær mellom ivrige fingre -
som plukker jevnt og trutt!





August
kommer med 
rikdom på busker og
trær..











og

av
og til behøver
epletreet en skulder å lene seg inntil 
når belastningen blir for
stor..





treet
trenger 

litt
støtte -

jeg
slutter aldri å
forundre meg over likheten hos mennesket og
naturen!




Sprudlende
eplemynte


besøk..




og

august 
er tiden for
 innhøsting av sommerens
gressløk!



er 

yndlings-rosene

kommet

 på
visitt..





sammen
med august kom
de heldigvis, slik kan vi fortsette det varige 
vennskapet -

rosene 
og 
jeg!




August
kom




med
rosevenner..








Utover
augustkvelden
tørker gressløken i 
urtetørken -





og

mens
jeg og Billy deler en
 is -


 håper jeg 
at du også synes at det er 
fint,

selv 
om det kanskje 
er litt vemodig, at august kommer så plutselig
 på sitt årlige
 besøk!






Kommentarer

Populære innlegg