Regnfull ettermiddag..





Velkommen innom bloggen 
på en litt grå, forblåst og våt regnværstirsdag!




Det er hortensia -
for det meste i rosa og hvitt - som har vært mine inne-planter denne våren,
og det er ganske så koselig, når de lyser opp hele kjøkkenet på en
slik grå tirsdag i regnværet!





Det drømmer et regn mot ruten,
en stille unnselig larm
av vannet som varsomt lister
seg ned langs min vinduskarm


Andre Bjerke






Jeg titter ut til kaninene - ja, som du ser, det er så vått..så vått!

Hva gjør du på en regnværs - tirsdag ettermiddag?




Noen ganger kan vi høre om 
matoppskrifter som vi synes virker litt merkelige og "rare" -
akkurat som denne brownies-kaken,  som så mange snakker om for tiden!

Har du laget den kanskje?

Kaken heter bønne-brownies med sorte bønner -
oppskrift av Berit Nordstrand - og denne regnfulle ettermiddagen
bestemte jeg meg endelig for å prøve, fordi jeg var
veldig spent på om det smakte bønner
av den!




Oppskriften finner du her.




Det var veldig enkelt å lage kaken -
og den smakte så absolutt ikke av sorte bønner!

Kaken er saftig, og smaker mørk sjokolade.
Det er "voksen" smak på den, ikke mye søtsmak, og den smaker nok ekstra godt
sammen med is og bær, eller vanilje-kesam.






Jeg hadde peanøtter,
 cashewnøtter og litt tørket frukt som tilbehør i dag,
og det ble - som matprogrammet heter - 
 bra godt!





rainy day






Hvis du tror solskinn bringer deg lykke,
da har du ikke danset i regnet.


Ukjent



(I Love You) Meatty's FFS Comments and eTags



F&O Fabforgottennobility







.






Kommentarer

Populære innlegg