En liten flekk...


July



Selv om hagen min
er ganske stor, så blir det gjerne til at jeg oppholder meg aller mest i et hjørne
for tiden.

Det er på en liten flekk!

Ja, for det er 
nemlig på yndlings-flekken det skjer akkurat nå -
det er midt blant det gode grønne at det er
 fristende å være!

Det er her vekstene virkelig boltrer seg.

De priser årstiden og nyter det nydelige juliværet, 
og de viser sin glede med å spire, vokse og titte opp av jorden, akkurat nå på 
denne fin-fine sommertiden!





Bladsalat og erterbelger
gror så fint på min lille yndlings-flekk..




Dette 
er 
mangold -

er den ikke vakker med knallrøde 
stilker?

Noen
 kaller det bladbete,
og den brukes på samme måte som
spinat!








Den fine sommeren
 og deilige julidager sørger for masse godsaker -
som jeg kan høste på min lille flekk!









Årets
grønnkål står så høyreist
som en general i knallgrønn uniform!

Slik håper jeg den vil stå utover vinteren også -
standhaftig og sterk, og børste av seg snøen i et vindkast en forblåst vinterdag,
for det er jo da den smaker aller best!

For smaken?

Den er nydelig etter den første
frostnatten!




Årets gulrøtter har plass i ei diger murerbøtte..




og 
humlene?

De elsker en blomstrende sitronmelisse!




Årets bladsalat..







Tenk så masse 
grønn glede som kan spire, vokse og gro gjennom en varm sommer -
og skape så mye fargerikt, både for øynene og ganen -

på en liten flekk!













Kommentarer

Populære innlegg