Å møte høsten..

  



Tenk at vi er kommet et godt stykke 
ut i høstmåneden september allerede, og spesielt velkommen vil jeg ønske alle dere nye
følgere av Humlehagen!

Her i Humlehagen har krukker og løse gjenstander
 blitt flyttet trygt inntil husveggen i dag! Det er i påvente av stormen -
som kanskje vil komme? Jeg er litt spent, for blir uværet så kraftig at vi må
overgi oss til naturkreftene igjen tro?





Syklusen og samspillet med årstidene krever at vi møter beredt.

Alt som minner meg om sommer settes i ly, og finner trygt sin plass.

Gjennom ryddeprosessen forbereder jeg meg på å gå den nye årstiden i møte,
mens jeg betrakter alle sommerminnene som lener seg mot husveggen. 
De som nylig var så fargerike og så intenst sprudlende - da de
forvandlet hele hagen min til et fargeeventyr!

Men alt har sin egen rytme, og alt har sin tid.
Syklusen, den går sin gang, alt går i en sirkel, og nå skal altså du og jeg
møte høsten!





I møte med høsten skapes mellomrommet.

Vi trekker oss oftere innendørs for å være i det pusterommet som
finnes mellom kjøligere høstdager og våren. Vi kan oppleve at mørketiden
omfavner oss med rolighet og varme, og at høsten blir en oase for hvilestunder, 
samtidig som vi også kjenner på lengselen og forventningen - for et sted der framme
på den andre siden av vinteren, ligger jo våren og lyse
 tider som skal komme!





Er du også klar for høsten?




Snart sover naturen omkring oss i sin dypeste søvn.

Tilstede i livets syklus vandrer du og jeg. 

Her kan vi bare puste og være.

Du og jeg kan følge med inn i årstidens rytme - 
vi kan nyte høstens klare luft, og stadig søke etter årstidens 
friske særegenhet.

Vi vet ikke bestandig hvilken retning vinden blåser -
ikke utenfor vinduet, og heller ikke i livet. Men - når tilværelsen er uforutsigbar og stormen
kommer, så kan vi velge å hvile oss i tryggheten om at vinden etterhvert vil stilne av. 
Det vil gjerne gå bra, og slik kan vi samle styrke til vinder som måtte komme.

Så nyt høsten!




Akkurat nå
kan vi glede oss over at årstiden gradvis pakker dagene våre inn -
 i varmere farger!

Enda kan vi oppleve døsige vinder og glitrende soldager.

Ja, for du vet, høsten er jo den gylne tiden -
når bladene svever ned fra trærne, så fargesprakende, og praktfullt pyntet med årstidens
fargeglitter - bare for å vise oss sin unike
 skjønnhet.

Kan du se den?






Kommentarer

Populære innlegg