Hei på deg våren..




dag 
oppdaget jeg at det er
 bare å si hei på deg til våren og
gressløken som er på
 vei opp av 
jorden!




Gressløken
titter optimistisk frem bak en
murstein..




og

sitronmelissen
nyter den deilige morgensolen
langs husveggen i
dag!





Kålen
har stått så 
rakrygget og sterk gjennom stormene
 og uværet som har herjet
denne vinteren -

og

jeg
forsyner meg stadig -
men nå blomstrer den snart og slik
forberedes en ny
sesong!






Brudespirea-buskene


står
allerede i lysegrønt
slør..




og

Forshytia-busken

lover
 nydelige greiner  på bordet til
påske!




Hei på deg
alle nydelige løker som titter opp av
plenen!







Uansett
flekker og vissent
gress, så synes jeg alltid at vår-plenen min er den aller
vakreste! 











GLITREDAG


" Jeg trives når mars tryller med gradestokken og smelter 
de aller siste snøflekkene på plenen. Når mars samtidig overrasker meg med
etterlengtede dryppe-lyder fra taket, da går jeg så lykkelig ut i en glitredag for å flørte med marssolen!

Marssolen har magiske stråler og hvisker så fine vårfornemmelser inn i øret mitt. Mars forteller meg alltid om nydelige vårdrømmer, og jeg tror bestandig på dem!

Drypp, drypp - fra takene. Mars kan virkelig kunsten å forføre 
meg med så vanvittig deilig dryppelyd-musikk! 

Har du gått ute en glitredag og blitt omfavnet av herlig dryppelyd-musikk mens du flørtet med marssolen? 

Jeg stoler alltid på nydelige mars når hun inviterer til en vårflørt. 
Ihvertfall når hun flørter med meg med dryppelyd-musikk fra takrennene på
en slik vanvittig vakker glitredag! " 


( utdrag fra en tekst om årstiden Våren av Else Britt)





Det
er fint å gå
ute en glitre-morgen å si hei på deg til
våren!


ute-arbeidsbenken
min står hønse-familien som jeg har funnet fram,
 og minner meg om at nå er det ikke
 så veldig lenge til
 påske-

det
er en nydelig 
tid som ligger der foran
oss!






Fra
kontoret mitt
titter jeg ofte ut gjennom vinduet
 for tiden og
 hvisker 

hei 
på deg til 
våren! 

Trærne
 svaier i vinden
i deilig temperatur, og av og til setter jeg døren min på gløtt -
for å høre på de etterlengtede
fuglelydene!





Så sees vi snart igjen!

 Litt sjeldnere enn før,
 men plutselig møtes vi gjennom bilder, tanker og ord -
så takk for at du stadig titter
innom!


 Good friends never say "Goodbye." They simply say "See you soon."


Kjærlig hilsen Else Britt



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg