Høstens gleder..
















Håper du også
opplever fine høstdager der du er!

Jeg forsøker å pakke opp hver eneste dag så sakte jeg bare kan nå i denne
vakre årstiden.

 I ettermiddag kom mørket tidlig, 
og i mørketiden er det viktig å nyte øyeblikkene - og selv skape hver eneste dag
 så spesiell vi bare kan! 

For ingen andre 
kan gjøre oss lykkelige denne høsten og vinteren -
det er det bare vi selv som kan.

I dag har jeg svevd 
litt inne i en følelse av å ha en hel time med ekstra tid!

Det er rart med denne ekstra timen. 
Jeg satt lenger enn vanlig med frokosten, leste 
 ekstra lenge i en bok, og det var nydelig å bare være til stede i denne gode følelsen av 
å ha god tid.

Jeg har ikke hatt så mye tid
til bloggen Humlehagen det siste året -
de faste leserne har nok merket akkurat det ganske godt!

Nå er jeg inne i 
avslutningsfasen etter tre års arbeid med et nytt bokmanus -
det har vært veldig spennende å få leke med ordene hver eneste dag, veksle 
mellom fantasi og virkelighet og se hvordan  alt til slutt finner sin form - 
for ordene og skrivingen er min store glede.

Hva gir deg den spesielle følelsen av glede? 


Ønsker 
deg en ny spennende 
høstuke -

ta 
disse 
ordene med deg på din 
vei!


Du er viktig.
Du er verdifull.
Du er elsket.
Du er god nok.

Si disse ordene til deg selv hver eneste dag.



Kjærlig hilsen Else Britt








VÅR BESTE DAG
Kom og lytt til lyset når det gryr av dag!
Solen løfter sin trompet mot munnen.
Lytt til hvite sommerfuglers vingeslag:
Denne dag kan bli vår beste dag.
Stien som vi gikk i går, er like ny,
hemmelig som ved vårt første morgengry.
Mangt skal vi møte
og mangt skal vi mestre!
Dagen i dag - den kan bli vår beste dag.

Kjære, lytt til mørket når vår dag er gått.
Natten nynner over fjerne åser.
Mangt har dagen skjenket oss av stort og smått,
mer, kan hende, enn vi har forstått.
Månen over tun og tak er like ny,
men tier stille om vårt neste morgengry.
Mangt skal vi møte og mangt skal vi mestre!
Dagen i morgen skal bli vår beste dag!
Erik Bye

Kommentarer

  1. Vakre bilder og gode ord å ha med seg ♥
    Lykke til med manus! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg