Små øyeblikk..









Ute 
i hagen 
dukker det stadig 
opp 

små
øyeblikk.





Undrende
øyeblikk slik som i dag -
når jeg blir gående å lure på hvorfor klatrerosen Sympathie
ser så stusselig ut denne sommeren?

Men de få rosene som blomstrer er så utrolig vakre!

Jeg nyter synet av dem i et rolig øyeblikk -
i en pause under gressklippingen, setter jeg meg på benken og betrakter hvordan
de strekker seg oppover veggen i et solrikt øyeblikk!





SOMMERFUGL - ØYEBLIKK

den lille lykkefølelsen
som titter innom
som sitter et lite øyeblikk på skulderen
skaper den intense gleden

forsvinner fort
et lite pust

et sommerfugl-øyeblikk

en gave
en hendelse
en berøring

av en sommerfuglvinge
på kinnet

et lykkefølelse-øyeblikk

en håndfull små 
sommerfugl-øyeblikk

i tiden


( Fra PUSTEROM I ORD OG BILDER)






Klatrerosen
Sympathie 

er
 et vakkert
 syn i et stille
 øyeblikk..





Stemorsblomstene
fanger også oppmerksomheten et lite
øyeblikk -


sammen
med de nye gul-orange

roseknoppene -

jeg
må si at jeg gleder meg til flere
rose-øyeblikk!





Lengselen 
etter jordbærene får meg
til å stoppe opp og kikke litt nøye under
nettingen

joda!

Snart 
er tiden inne 
for å nyte så vanvittig 
deilige

 jordbær-øyeblikk!




Et
knallgrønt

sukkererter-øyeblikk..




og

bugnende 
spinat og salat som stadig gir meg lykkelige
øyeblikk!







Så 
er det ingen 
tvil -

høsten
ser ut til å overraske
stort etter hvert med friske, syrlige, knallrøde og gledelige
eple-øyeblikk! 










Kommentarer

Populære innlegg