Februar-fristelser..


Det er sant at februar kan kunsten å overraske!

Det kjennes kjølige gufs mot huden
når vi passerer hushjørnet og plutselig kommer i skyggen,
før vi igjen kan stå i lyset og kjenne den myke varmen i møte med
 den blussende februarsolen.

Vi kan så sannelig betrakte spirer som gror!
Men i samme øyeblikk kan vi også kjenne den hardpakkede 
molden under føttene, vi synker slett ikke ned i den, men møter den litt harde
jorden som er svøpt inn i et lite lag frost, i det øyeblikket skoene presser seg mot
 underlaget og møter bakken med lette trinn en tidlig
februarmorgen.

Uansett -
februar er alltid min gylne tid for grønne grytidlige
fristelser!

Sånn som denne oreganoen.

Den stod i gartneriet, 
og jeg kunne jo ikke annet enn å la meg friste!

Nå står den plutselig her i februarsolen
og trives som bare det i vinduet mot vest, den sender doser av en særegen duftsky,
det er oreganoens egen sødme som svever opp mot nesen, i det jeg rusker ned  i 
det bustete hodet. 







Oregano 

fra 
gartneriet -

en
februar-fristelse!






Frø
som lagres har en tendens til å bli liggende -
de blir gamle, og spireprosenten avtar. Jeg ble fristet til å gjøre noe spennende,
bruke dem istedenfor å kaste dem!

Forskjellige frø med utgått dato ble blandet sammen og sådd på kjøkkenbenken -
spirene vil jeg bruke etterhvert som de kommer, som pålegg, snacks og
ellers i matlagingen. 



Every time a seed is planted, a flower fairy is born.:


Så nå er jeg så spent,
håper min egenkomponerte og kanskje litt merkelige frø-mix
 spirer snart!






Et 
vaskefat

fylt
til randen av dagens spennende lille
frø-prosjekt..

Don't worry if you aren't kicking goals today, just remember that good things take time. Just like wine and cheese! speaking of... time for a rosé and some brie! | Hand Lettered Quotes | Calligrahy Quotes | Quote of the day | Brush Lettering | Hand Lettering | Lettering Quotes | Modern Calligraphy | Written by Brittany | Written by Brittany Lettering:




Huske

å
vanne..






og
ellers - 

så 
har du vel sett de nydelige
stemor-fristelsene 
som er kommet i butikken
allerede?






Skjønne
februar-fristelser!






Lar du deg friste?

Det gjør jeg!

Og 
her  

ja, her ser du enda en uimotståelig blendende vakker
februar-fristelse!









Beautiful minds inspire others. Cheers to that!:




By trxparents:


Sweet:




Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg