Vår beste tid....



Både kalenderen 
og naturen forteller oss at sommeren er på hell. 

I løpet av natten så kom september!

 Det lå allerede noen gulaktige blad på marken, 
dagen hadde plutselig glemt å tenne lyset over morgenen like tidlig som i sommer, 
og gjennom luften strømmet det en anelse av et kjøligere drag. 

Mens jeg lyttet 
etter fuglene som nylig var meg så nære, så hørte jeg kun 
svake kvitretoner fra tretoppene, og det raslet under føttene 
av roseblader og planterusk, som nattens
vinder hadde lekt seg med.





Snart kommer stillere høstmorgener.

Plutselig en morgenstund
i september ser du dagen din ligge der så nybadet i en sky av morgentåke - 
i stillhet folder den sitt dampende duggteppe utover marken, kragen trekkes 
tettere rundt halsen, og du og jeg går inn i en annerledes nydelig tidsepoke, 
der vi kan la oss inspirere og så absolutt imponere, av selveste høsten som presser 
seg fram, og tryller med sine kunstneriske uttrykk i naturen.





Hvordan har du tenkt at høsten din skal være?






Vi kan velge å forme denne årstiden til vår
beste tid, ut i fra de mulighetene, ressursene og det utgangspunktet vi har.

Livssituasjonen varierer veldig fra menneske til menneske -
men atter en gang får likevel du og jeg muligheten til å velge oss høsten!

Det er bare vi som selv kan velge å ta del i høstens gleder,
vi må selv forme den, og slik skape hver dag til 
vår beste tid.













Så altså - min og din høst har startet å rigge seg til!

September har allerede begynt å forgylle livet vårt
med de gule og røde tonene i fargepaletten, årstiden pulserer ivrig rundt oss
med verdifulle skatter i lyngen, gaver på buskene og presanger oppi trærne.

De finnes så nært.

Kan du se dem?





Hvis du skulle ønske å kjøpe denne boken 
med 365 daglige tekster, som en inspirerende gave til deg selv eller en venn,
så kan den kjøpes/bestilles i bokhandelen, gjennom melding på facebook, eller 
fraktfritt hos nettbokandelen, f eks haugenbok.no eller adlibris.no

Boken er en populær gavebok -
413 sider med 365 tekster og fotos, for daglig lesing og påfyll 
i hverdagen.






" Å dyrke SMÅTINGLYKKE 
betyr for meg å være en småtinglykke-jeger, det betyr å bli bevisst, og gå på jakt gjennom
 hverdagene etter de små, nesten usynlige
 gledene. 

Det er gjennom tekstene i denne boken jeg ønsker
å vise deg gledene"











Kommentarer

Populære innlegg