Det er din dag..



Afspraak




I går var det min dag.

Akkurat som alle andre junibarn
ble jeg født, når juni raslet med bjørkebladene i sommervinden!

De vakre blomsterengene var for lengst pyntet til fest. 

Duften av syrin lå 
som et magisk slør av nyfødt lykke rundt huset vårt,
og fuglene kvitret, det var sommerens strofer, de ble spilt høylytt oppe fra tretoppene, 
blandet sammen med bjørkesus fra skogen.




Det er herlig å tenke på at vi alle har vår egen helt spesielle dag!

Disse peonene var bare knopper i går -
i løpet av juninatten, på sin vei mot en ny dag, har de sprunget ut i all sin prakt -
og slik står de nå på bordet, de minner meg stadig
om en veldig koselig dag 
i går!




Men i dag er det altså en helt annen dag.

En grå forblåst regnværsdag -
den kommer med kjølige gufs, som smyger seg inn gjennom døren 
jeg har satt på gløtt - for det er ganske så koselig å sitte inne synes jeg,
og titte forundret ut på ruskeværet, mens vinden
tar kraftige tak og uler rundt
hushjørnene!!




Regnet når fram til fikentreet også, selv om det står under tak!





Make the day count! Transform your body with this Total Body Transformation workout program! #fitness#skinnyms





Dette
 søte appelsintreet fikk jeg i presang -
 på min spesielle dag!









Tenk at det faktisk er en ny dag.

Det er så lett å bare se en grå og gusten ruskeværdag når vi titter ut av vinduet -
en så alminnelig dag - fylt til randen av rutiner, en hverdag, kun en dag i rekken av alle de 
andre dagene som kommer og går.








I dag er det din og min dag.

Gårsdagen er allerede historie - men morgendagen, hva med den?

Vi har ingen anelse 
om hvilken innpakning dagene våre kommer i.
Uansett er det kun vi som selv kan ta ansvar for å skape dagene våre gode, 
for vi har ingen kontroll på hva som skjer rundt oss.

I morgen er første dagen i resten av ditt liv.

Hvilket innhold vil du gi dagen din?

Hvilke muligheter har du? Hvilke valg kan du ta?

Hvilke tanker skal være ditt fokus gjennom dagen - 
de positive eller de negative?

Vi kan velge å skape dagen god - 
vi kan lage den unik og spesiell gjennom vårt eget tankemønster og holdninger,
uansett ruskevær og ytre påvirkninger - så kan det faktisk 
bli vår beste dag!





Make good use of today.






we have to choose joy and keep choosing it













Ellers har jeg fått nye bokbestillinger gjennom nettbokhandelen i dag -
og slikt er koselig å holde på med på en ruskeværsdag!

som har vært, og fortsatt er ei populær gavebok, der minker lageret nå,
men den blir solgt ut så lenge lageret rekker, så hvis du ønsker å kjøpe boken, kan den enda bestilles ei stund i nettbutikkene eller her på privat melding. 

Den blir nok også med på messer til høsten og før jul, 
men Pusterom-boken blir ikke trykket 
opp på nytt. 


er enda "ny" og selges som vanlig i nettbutikker, bestilles i din egen bokhandel eller
her på privat melding.




Ønsker dere alle ei fortsatt kjempefin uke!








Kommentarer

Populære innlegg