Slogen 1564 moh..



Hotel Union på Øye ved Norangsfjorden

er så absolutt 
et flott utgangspunkt for eventyr ute i naturen!

Å bo på dette hotellet er som å reise bakover i tid.
Det er som å være inne i et levende museum!

I veggene finnes historier om konger og dronninger.

Også andre som 
Henrik Ibsen, Edvard Grieg, Keiser Wilhelm, Karen Blixen 
har bodd her, og hotellet har gitt mennesker flotte opplevelser i 
generasjoner!

Rommene er oppkalt etter kongelige og kjente personer
som har oppholdt seg på hotellet, og det var altså rommet Prinsesse Victoria 
som ble mitt krypinn denne nydelige helgen!






Målet mitt med turen var å besøke SLOGEN.


Så var det nydelig mat og hyggelig på hotellet også!






Ved enden av Norangsfjorden,
som er en sidearm av Hjørundfjorden i Ørsta kommune, ligger det vakre
fjellet SLOGEN 1564 moh.

Litt mer fakta om denne turen kan du lese her.










Slogen -

det er en av de mest besøkte toppene i 
Sunnmørsalpene.

Og du lurer kanskje på hvordan jeg opplevde turen?

Den inneholdt alle momenter med sine opp og nedturer ettersom timene gikk!

For meg var Slogen strabasiøs, 
strevsom, mye svette, tøff oppstigning og enda
hardere nedstigning, høydeskrekken var jo ikke invitert med på turen, men den tittet
 meg stadig over skulderen! Jeg hadde livlig selskap
av tusen fluer og mye klegg!


Jeg startet om morgenen, og kom tilbake til hotellet om kvelden.

Jeg kan ikke huske å ha vært så sliten etter en fjelltur!

Men så er det også lenge siden jeg har følt meg så stolt og kry!

Tenk at jeg klarte det.

 For - det er et viktig fundament i livet vårt som kalles
mestringsfølelse.

Det spiller ingen rolle hva det er, stort eller lite, bare det er vårt eget mål.

Har du også et mål du jobber mot, nå eller i fremtiden?

Mestringsfølelse gir positive tanker.

Mestring skaper motivasjon!

Mestring øker selvtillit.

Mestringsfølelse.

For et herlig ord å smake på!

Husk at du og jeg har mange ressurser som vi ikke er klar over -
og vi greier mye større utfordringer enn vi tror.




Kommentarer

  1. For et flott innlegg! Jeg har bodd mesteparten av livet i nærheten av Slogen, men har aldri vært der selv. I 2002 gikk jeg på Hornindalsrokken, som er omtrent like høy, og da var der et turlag som satt på toppen sammen med oss. De pekte bort på Slogen, som kunne sees fra der vi satt, og sa at, dit skal vi i morgen! Må si jeg ble ganske imponert da :) Selv hadde jeg mer enn nok med denne turen, he-he! I fjor var jeg på Saksa, som også ligger like ved Slogen, så om du har lyst å komme tilbake og gå i flere sunnmørsfjell, kan jeg anbefale den!
    Ønsker deg en fin ferie fortsatt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Så utrolig mange flotte fjell i området der du kommer fra, jeg synes det var utfordrende å gå Slogen-turen fra Øye, spesielt nedstigningen, uvant og veldig belastende for beina, har brukt noen dager til å komme meg på! ;) ;) Takk for anbefaling, da blir Saksa et mål, synes det er så nydelig der inne i Norangsdalen! Fortsatt god sommer til deg, ser du har blogg, nå skal jeg titte innom! :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg