Raw Food - rått og fantastisk godt..


Saftig, rått og utrolig godt!


Raw Food.

Det er ganske enkelt rå mat som ikke er varmebehandlet over 42 grader.

Ingrediensene bevarer enzymer, mineraler og alle sine gode næringsstoffer bedre,
og Raw Food lages gjerne som forskjellige matretter av rene og økologiske råvarer.

Kanskje du har 
tørket frukt og nøtter som ble til overs etter jul i 
kjøkkenskuffen?

Det hadde jeg, 
og her skal du få oppskriften på en lekker, smakfull og
uimotståelig Raw Food fruktkake!









Alle ingrediensene blandes, og kjøres sammen til en seig deigmasse -
du trenger en god blender eller foodprocessor.





Kakeform: 12 cm

Bruk matpapir i formen, 
og press massen godt utover - det er lekkert å forme denne kaken litt ekstra høy,
og så kan du bruke nøtter, gojibær eller annen fantasifull pynt.


I dag strødde jeg litt rå kakao over kaken helt til slutt.





Her er kakemassen klar til å trykkes ned i formen.




Her ser du resultatet!











Joda!

Så enkelt,
 helt rått, næringsrikt og flott -
og bare fantastisk godt.






Kommentarer

  1. Denne så helt herlig god ut. Jeg elsker blanding mellom frukt og nøtter.
    Takk for at du deler.

    Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, anbefaler deg å prøve denne kaken, kjempegod. :)

      Slett
  2. Namm, dette ser skikkeleg godt ut.
    Tenkte eg må fortelje deg at eg fekk boka Pusterom i ord og bilder av ei venninne
    til bursdagen min i desember.
    Eg har lenge ønska meg ei eller fleire av bøkene din så dette var midt i blinken.
    Flott bok med nydelege tekster.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre Anne-Mari, og gratulerer med overstått dag! :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg