Heldiggris..



Psalm 68:19 Blessed be the Lord, who daily loadeth us with benefits, even the God of our salvation. Selah. (KJV)


Noen
ganger når jeg
går ute og bare tenker og
 ser meg omkring i
august -


 blir jeg
 så ydmyk på en
 sånn litt rar
måte..

ja,

det
føles nesten 
som å gå omkring med hjertet sitt i
hånden!

Har du også opplevd det?

At du føler deg så heldig?

Så heldig -
 at når du begynner
 å tenke deg om så er det så
vanvittig mye å være
 takknemlig
for

det
går nesten ikke an å telle
gledene! 






Høsten
har ikke begynt
å legge det nydelige teppet sitt
utover i hagen min
 enda -

neida!

Men
kanskje en
aldri så liten
 flik?






Hortensia
i august-farger
er bare så nydelig at jeg er 
så lykkelig i dag for å få oppleve denne
 fargeprakten!

Ja,


jeg
føler meg
 som en skikkelig
heldiggris!





Bak
Trulte-gjerdet
så går Trulte også omkring som en
heldiggris

hun
nyter en stor
haug med nyslått
gress!

Joda!

Heldiggrisen!




Jeg
mener at hun
smiler..

et
heldiggris-smil!

Men
noen andre
her i familien mener at dette
bare er ei vanlig grise-grimasje
hm..

men
det spiller
 jo ingen
 rolle?

 For
 på bildet 
under så ser jo dette
 faktisk ut som et skikkelig
grise-smil!




Trulte-lykke!

Masse
gress og nedfallsfrukt fra
hagen..




føler jeg
meg litt som en heldiggris
når jeg kan stanse opp i august for å
studere de fabelaktige
humlene!



De
surrer og surrer
omkring 

i
urtehagen..

her
ser du humlene
i full aktivitet på lavendel og
oregano..

tenk..

å
se og
oppleve
det!




I
år

 er
 jeg
 også 

en 
skikkelig

gulrot-heldiggris!

Ingen
gulrotflueangrep!

Bare
store knasende sprø
sommergulrøtter!




Blessed quote


Og

squashen?




Den er på vei!




Det
bugner

av
lavendel..




jeg
kan nyte
 synet av så vakre
nyper..




rosemagi..







og


var jeg virkelig
en heldiggris da jeg fikk denne
kabelrullen som jeg har
 tenkt skal bli et
bord!

Jeg
har tatt frem
rekved som jeg lurer på om
jeg skal lage bordplate 
av?

Eller skal jeg male det?

Eller - skal jeg kanskje bare ha bordet akkurat slik som det er?




Slik 
går jeg
 omkring og tenker i dag -
på denne fine
lørdagen

i
august!

Når
høsten har lagt en 
bitte liten snipp av teppet sitt
omkring meg og alle vekstene mine i
augusthagen -

bare
litt..

og


jeg
går
her

og

føler
meg

som
en

skikkelig

heldiggris!




Tar gjerne imot tips om bordet!

Ønsker deg en fin-fin lørdag -
 gleder meg til fine stunder på bloggen utover høsten - 
håper du titter innom!

Vi sees!




Kjærlig hilsen Else Britt
May you...Lori Portka




Pro tip. Every day write down at least one thing that made you happy or that you're thankful for. Compile a list and look at it at the end of a month or set number of days. It's surprising the things that make you happy. You might notice you've written down the same thing multiple times. And that's OK. It's all about taking time to appreciate what you have. - M




Kommentarer

  1. Kjempeflott innlegg, og jeg hadde latt bordet vært som det er ;-)
    Mange nydelige bilder :)

    SvarSlett

    SvarSlett
  2. din glæde smitter, else-britt:) jeg har en dårlig morgen, men nu vil jeg ud og finde ting, jeg er taknemmelig for! og som kari ville jeg også lade bordet være som det er, - så fint er det! heldige dig!:)
    tak for alt det fine, og ønsker dig en smuk, ny augustdag, klem fra danmark og jeg.

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Kari og Laila - nå blir bordet akkurat som det er..ser det selv også nå at det blir absolutt finest uten å gjøre noe spesielt med det! :) Tror det blir blomsterbord, og så kan det jo være et koselig lite avlastningsbord til å sette fra seg kaffekoppen på! ;) Her pøser regnet ned i dag, godt for hagen det - det har vært veldig tørt i lang tid nå. :) Ha en fin og glad dag! Hilsen Else Britt :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg