Dager som dette..


Det er fint 
å gå ut i dager som dette - du vet,
jeg tenker på slike dager når du synes at du jammen er ganske heldig!
Når dagen nylig er begynt, og det er ingenting som haster - tenk å få oppleve 
dager som dette!





Tidlig
søndag morgen.
Det er nydelig å oppdage en vakker rosa tusenfryd i den fuktige
 plenen -

slikt
 skjer nemlig - på dager som 
dette!


Så 
er det på
dager som dette at 
jeg kan vandre under en himmel av bjørketrær,
omringet av farger som bare juni kan
skape!






dager

som
dette.

Det
er da jeg kan oppdage
den lilla sprekkferdige rododendron-knoppen -
akkurat i øyeblikket før den 
folder seg
ut!




dager som dette,
så skaper faktisk noen små rosenkål-planter
så vanvittig mye
lykke!


Hvorfor er det slik?

På dager som dette?




Rosenkål-lykke!


Den
gode følelsen svever i
luften

og
ligger som et  mykt
slør

over
dagen -


på 
dager 

som
dette.






dager som dette.
Da klipper jeg gresset så fredelig rundt små spede stammer -
jeg klipper så rolig og konsentrert midt inne i 
en følelse av ubegrenset 
tid -

jammen
er det ganske
underlig!


dager

som
dette!










dager som dette.
Da legger jeg arbeidet fra meg en stund -
sitter i en trapp for å nyte og 
se -

jeg
oppdager så mye mer!
På dager som
dette.





dager som dette
blir det alltid mye deilig hageavfall som havner over Trulte-gjerdet -
så Trulte elsker dager som
dette!




Grønnkål
løpestikke, røtter og
gress -

griseheldig 
er det altså mulig å være på dager som
dette!




Hva er det som er så annerledes med dager som dette?

Er det følelsen av å eie tid?

Har du også dager i ditt liv, som du tenker at - sukk..så heldig jeg er -
som får oppleve dager som dette?





Snart går vi inn i en tid med feriedager og fri.

Det kan være fint å tenke gjennom hva vi ønsker oss når vi får mer fri?

Kan vi innimellom skape stunder uansett hvor vi er, der vi kan tenke
 tilbake på at dette var en deilig dag?

Kan vi skape en følelse av tid i ferien, 
slik at vi senere kan si at vi er takknemlige og lykkelige fordi vi fikk oppleve dager -
som dette?




Pauser
 er betydningsfullt -
på dager som
dette..




Ønsker
deg en fin-fin start på en ny
sommeruke!




Kjærlig hilsen Else Britt



Hey, you! Yes, you! Have a fantastic day, keep smiling and remember if it all goes wrong there are always cookies!


Kommentarer

Populære innlegg