Dagens lille lykke..


" Du tror kanskje at denne dagen bare er en alminnelig dag?

Det er akkurat denne dagen som blir gitt til deg i dag.
Dette er en gave som du får - det er en presang. 

Hva vil du gjøre med denne dagen?"




Nå er dagen på hell.

Opplevde du noe
fint i dag som du kan kalle for dine små glimt av
småtinglykke?


Siden april stadig står utenfor vinduet og banker på ruten,
så er det mange glimt av småtinglykke som gjemmer seg under 
et uventet lite snødryss ute på marken om morgenen. 

Under det hvite teppet spirer selveste våren!

Den friske luften 
sender lykkelige sukk av vårlige tilfeldigheter ut over dagen
som du og jeg har fått, akkurat på denne dagen, som ikke er alminnelig, 
men helt unik.

Noen aldeles herlige peoner
som overraskende fant plassen sin på stuebordet mitt i dag,
ga følelsen av uventet småtinglykke.

Noe så vakkert!


Så har jeg også hatt 
mange herlige øyeblikk fylt av småtinglykke sammen
med Billy i dag!




Dagens tekst i boken min
omhandler naturen.




I det siste har det vært varierte tema i dagens tekster.

Tekstene har handlet om tap og sorg, 
annerledestiden, styrkemedisin, om å være perfekt, om latter, 
jordens musikk, å leve i nuet, å være underveis, om knutekaos og 
om å favne livet - og om så mye mye mer - og ja, selvfølgelig om våreventyret
som skjer omkring oss akkurat nå i april!

Jeg håper at du som følger boken finner tekster til påfyll og ettertanke.




25. april -
da handler teksten 
om 

å spørre hjertet..





Det er herlig med de lyse kveldene!

Men nå er det skumringstid i stuen min, 
og jeg gleder meg til å titte mot bordet og vasen med peoner,
 for å nyte synet av dagens vakre
småtinglykke.






Mid-Week Reminder What makes you happy to be alive? Leave a comment and tell us in 5 words or less. March 19, 2014:





Boken kan bestilles her eller i den vanlige bokhandelen.




( Boken finnes hos Norli Moa Øst i Ålesund)

Kommentarer

Populære innlegg