Fristelser..

 The Fig Tree Print of  original watercolor painting in Green and purple , Folk art inspired, Mediterranean, mountain of spices,mothers day:


Jeg trodde virkelig det var
en spøk da jeg fikk høre at det var kommet frukter på
fikentreet mitt!

Jeg trodde så absolutt
at det ikke var sant! Men jeg gikk likevel ut for å ta en titt,
og utrolig nok så hadde det vokst ut små antydninger til fiken,
helt ytterst på de nakne greinene!






Et høyt og nakent
fikentre ble nemlig med hjem fra gartneriet en kjølig vårdag -
det var snøfnugg i luften og iskald vind, ja det hele skjedde
 i et øyeblikk av iver og løssluppenhet!

Siden har jeg egentlig angret,
 fordi våren har vært så kald, det har regnet og blåst,
og hele fikentreet har sett så trist ut!

Men altså -
utrolig nok, nå ser det faktisk ut som min store fristelse
 trives her likevel! 





Blomsterkasse-fristelser..




Ellers 
så begynner godsakene å komme -
rabarbra-fristelser, epleblomster i fleng og så oppdaget jeg knopper,
som fikk meg til å tenke på sommerens
 jordbær-fristelser!




Gressløken frister meg
stadig til å klippe et rikelig dryss over 
grønnsakene!



Wednesday Wisdom: A Flower Does Not Think of Competing….:




Så 
ble jeg fristet til
å bare la løvetannen få lov til å være på besøk 
hos løpestikken 

den 
er jo ganske 
søt?



Quotes Of The Day - 14 Pics:






Ellers så har det ikke
vært så mye fristende å bruke i matlagingen av urtevekstene enda!

Den kjølige våren har nok gjort sitt til at de har vokst seint,
men jeg gjødsler og håper stadig på fristende smaker!





Det
gamle

rosmarin-treet 

mitt -

det
dufter så fristende,
og gir den helt spesielle smaken til 
foccacia-brødet

og
 hele huset fylles
av den fristende rosmarin-duften under
stekingen!

Oppskrift
foccaciabrød finner du
på https://humlehagemat.wordpress.com/2014/07/22/focaccia/




Rosmarin-fristelse..



Heldigvis skjer det noe i peppermyntebedet!

Peppermynten vokser og gror -
den bruker jo være ganske så uskikkelig, lur, vilter og rampete!

Så pass godt på!

Plutselig kan mynten, med sitt krypende rotsystem, være på rømmen!

Duften av mynte er fristende og god.

Planten har gode egenskaper
 som forkjølelse-te og som en deilig fristende drikk å varme seg på i 
kjølige kvelder.






Så til høstens messer
håper jeg på å kunne friste med masse nytørket og velduftende
peppermynte!












Kommentarer

Populære innlegg