Tulipan-overraskelse..



" Jeg synes at blomster i seg selv
er et av tilværelsens største mirakler"

( Karen Blixen)



It's your time to bloom:



Da jeg åpnet døren
denne morgenen, så hadde det i løpet av natten skjedd en aldri så liten
tulipan-overraskelse!

Jeg har ventet og
ventet på disse tulipanene som ble plantet i en krukke i høst.

De har stått ute på nordsiden av huset  i lite sol og hatt det ganske kjølig
utover vårparten, så nå hadde jeg nesten glemt dem -
helt til i dag! 

For nå kunne jeg ikke unngå
å oppdage denne yndige  tulipanen med frynsete bladkanter og 
så sarte yndige farger!  Den hadde sprunget ut, så påvirket av mildere luftstrømmer,
og tiden var nå kommet for å titte ut etter evigheter i mørket,  og endelig strekke
knoppen sin mot lyset.





Så står noen knopper lukket -
de nøler - de er enda på bristepunktet mellom å vente litt til
eller ta sjansen på å folde seg ut! 





Min
lille

tulipan-overraskelse..





"To plant a garden is to believe in tomorrow." -Audrey Hepburn:






" Blomsten er plantens smil"

( Peter Hille)




Takk for dagens søte overraskelse!

simply-divine-creation:  Jessa Bray:

Take care of yourself!:






Kommentarer

  1. Herlige farge har din søt tulipan. God uke.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg