Hei på deg høsten..



Det er ikke slik at kveldsmørket, 
regnet som trommer mot ruten, den skarpe høstluften og vinden -
med kjøligere luftstrømmer fra sørvest - de som får meg til å trekke kragen 
 tettere inntil nakken, og får meg til å lete fram sydvesten
fra i fjor -

neida!

Det 
er faktisk 
ikke slik at disse tegnene på at
høsten gjør sitt inntog er det
 verste jeg 
vet!

Det er mange rare
lyder utenfor når høsten leker.



Fall weather


Plutselig høres raslelyd-musikk, 
fordi selveste høsten sender bladene viltert oppi luften - 
det skjer ganske så livlig og høylytt - særlig hvis vinden finner frem til
sprekken i et gjenglemt vindu, og vi hører en helt spesiell lyd vi
har glemt fra i fjor, hva kan det være?

Det er jo et helt år siden sist!

Gjennom sommeren
 har vi glemt uforutsigbarheten og forskjellene,
nå får vi en forsmak på den nye årstiden som er i
anmarsj.

Etterhvert så kommer
naturen til å sove i sin dypeste søvn til alle disse lydene av høsten.

Naturen følger årstidens rytme.
Du og jeg er naturens barn, og vi kan også savne at naturen
styrer livet vårt gjennom livsrytmene.

Kan det gjennom
denne årstiden bli mulig for deg og meg å finne en rytme som 
skaper hviletid - hvis vi vil?

Kan høsten bli tiden
for å lytte til naturen, og kanskje oppdage en urgammel gjenklang,
som klinger bedre med rytmen inni oss?




Ute ser vi 
at naturen forbereder seg - den skal sove snart -
så kommer fornyelse og vekst etter hvilen, 
er det ikke fantastisk?

Akkurat som naturen,
så har også jeg så smått begynt å planlegge høsten!

Det skjer gjennom små ting.

Jeg rydder i skuffer og skap, 
legger bort  noe gammelt, og fyller på med nytt!
Det er herlig å starte årstiden med behagelige treningsklær, fjerne det som er slitt
og så starte på nytt med lett og behagelig tøy -
og kanskje?

Kanskje du
også ønsker å finne en treningsform som gir deg indre ro, hvile og avspenning
denne høsten?

Nå skulle altså alt ligge til rette! 

Det ligger an til deilige kvelder -
noen foran peisen med ullsokker, og te eller kakao i de aller største
koppene - og noen kvelder skal jeg ut å trimme
i det nye treningstøyet. 

Hei på deg høsten!




(Ullsokker fra HM)










Behagelig tøy for yoga -




eller 

til
 hviletid 

foran
 peisen!







What about a picnic in February?(via pinterest)







Så hei på deg høsten!


Photo By Michael Weschler    Via Autumn Picnic - Tailgating Party Ideas - Country Living



For i all slags vær - så ønsker jeg deg en fin-fin årstid!





Cleanse & nourish your body from the inside out with a SkinnyMe TEATOX™ - lose weight & discover a healthier you today at www.skinnymetea.com.au // Discount code: 'PINTEREST10' for 10% off storewide.

Kommentarer

Populære innlegg