Forberedelser..






-: Summer Shine :- “August was nearly over - the month of apples and falling stars. . .” ~ Victor Nekrasov


catches my eye



autumn-dreamin: “autumn-dreamin ”







Både kalenderen og naturen 
forteller at sommeren er på hell! 

Du har kanskje også så smått 
begynt å forberede deg på den nye årstiden som skal komme?

Snart skal plenen klippes for siste gang denne sesongen.

Tiden er kommet for å starte så smått -
med å rydde sammen i krukker og bed, ordne i urtehagen, 
sette potter med vekster som overvintrer ute godt i ly.

 Og hva med veden,  
som skal varme i kjølige høstkvelder? 

Ja, den er det godt å ha i nærheten -
jeg fyller kurver med ved, som står tørt og luftig under tak,
og så er jo vedkubber ganske dekorative også! 





Så forbereder jeg meg på 
hva dyra som bor ute trenger, for uvær, storm og iskalde netter 
vil helt sikkert komme!

Høy, halm, ny varmelampe og mat -
 og små reparasjoner på husene deres - det gir ly og trivsel gjennom høsten
og vinteren!









Snart kommer stille høstmorgener.

Luften blir skarpere, 
og plutselig en tidlig morgen ligger dagen foran oss,
nybadet i en sky av morgentåke, og folder i stillhet sitt dampende duggteppe 
ut over marken!

Da er tiden kommet for å dvele ved øyeblikkene -
og nyte når høsten presser seg fram, og viser oss sine kunstneriske uttrykk
ute i naturen.





Rosene nytes aller helst ute i hagen!

Men med sommeren på hell,
så er det fristende å plukke dem inn, og slik få nyte det vakre synet enda litt lenger -
og forberede meg på at det blir et helt år
 til neste gang!






Er du også i gang med å forberede høsten?

Rydde sammen, pakke bort, flytte inn og sette i ly?

Å være forberedt - for en herlig følelse -
så da er det bare å finne fram litt varmere klær
og gå ut for å møte høsten!




to be continued..




Kommentarer

  1. Så vakkert du skriver om høsten. Du fikk meg til å glede meg over å ta den godt imot. Forberedelsene er allerede i gang her også, mens jeg nyter vakre sensommerdager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hilsen! Ja, det er mye å glede seg over om høsten også, det er så fint å være tilstede i alle variasjonene som årstidene kommer med, ønsker deg en fargerik og herlig høst! :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg