Når alt blir stille..

Hva
skjer med
 kroppen når alt blir så
 stille?
Learn to love yoga for the body you're in
Hva
kjenner vi
og hvordan opplever vi det når
kroppen er i ro og vi bare skal fokusere på
pusten?
5 Minute Yoga – A Meditation For Healing
Jeg
har vært på
min aller første yoga-prøvetime i dag -
det var en fabelaktig opplevelse!
Jeg har lært om å
 puste..

ja,
puste veldig
dypt!
Yoga... Not about toe touching or handstands or eight-limb pose or turning yourself into a pretzel. It is all about the breath and the journey, which is both simpler and more difficult at the same time. - Click image to find more health posts


 Jeg
skulle ikke prestere
noe..

jeg
skulle bare observere..
hvis jeg ville, så kunne jeg reflektere over
hvordan øvelsene kjentes i
 kroppen -

men
 først og fremst
så skulle jeg bare
være!
#yoga


 Ingenting
var så høytidelig!
Ingenting var
farlig..

det
var ikke så
viktig hvordan jeg så ut i
yogastillingene -

det
som betydde noe
 var opplevelsen ut i fra kun mitt eget
ståsted..


det var helt
unødvendig å sammenligne seg
med andre!

Akkurat
det var en utrolig god
følelse!
Ready for yoga.


Jeg
forsøkte å være
konsentrert..

det
var jammen ikke så
lett!

For
plutselig så begynte jeg
å tenke på om jeg skulle kjøpe med
meg  en julegave på
hjemveien!

Det
ble jo helt
feil..

men
yogalæreren sa at
når vi kjenner at vi mister fokus
så er det alltid en trygg vei tilbake - nemlig gjennom å
 konsentrere seg
igjen -

 kun

om
pusten!




 #Yoga Poses Around the World: Standing Forward Bend taken in India, India by Christine Hewitt



Jeg
følte så absolutt 
ikke at jeg greide alt særlig
perfekt..

men
jeg følte meg
veldig levende!
Jeg opplevde en følelse av godhet -
og masse kjærlighet i
rommet!

Da
jeg kjørte
hjemover med duften av ei indisk olje
som jeg hadde fått påsmurt helt frivillig i tinningene og nakken -
så kjente jeg på en liten følelse av
glede!

yoga

Jeg
kan ikke helt
forklare deg
det!

Men
jeg føler at
jeg har begynt på en ny og
spennende reise i meg
selv.

Jeg
vil skynde meg
veldig sakte..dette er jo helt nytt for
 meg!


 vil jeg bare
 se og være åpen for hvor
 denne spennende reisen fører meg
hen!
Yoga


Jeg
 meldte meg
like godt på et yoga nybegynnerkurs på
nyåret!

Hos Yam Yoga - som formidler yoga med hjertet!


Fundamentalt i yoga
 står oppfatningen om at "du er perfekt slik du er".
Det liker jeg!

I vår verden
 der vi gjerne strever mot å bli noe vi ikke er -
få det vi ikke har - for ellers er vi ikke bra nok - så tilbyr yoga en nøytral arena
 uten konkurranse.

Et rom der selvinnsikt og selvaksept driver utviklingen fremover.

Så sies det gjerne at den viktigste yogaposisjonen er smilet!

Yogalærer Marit smilte masse!

 Og -

hun
spredte en magisk
 varme og kjærlighet rundt seg i rommet - og passet godt på alle sammen!
Det var ikke farlig å være ny og uerfaren
 hos Marit!


På veggen  hos Yam Yoga stod det:



"Kun
med hjertet ser du klart,
det essensielle er usynlig for
øyet. "


Jeg
tok et lite
skritt..


en vei jeg
aldri før har gått i
dag -

og
kjenner
på at jeg gleder meg masse til
fortsettelsen!

Tror du at yoga kan være noe for deg også?

Du kan lese om Yam Yoga her.
Yoga!!
 Kjærlig
hilsen

Else Britt


"How much you do you gracefully let go of the things not meant for you?" - That last one sounds really hard. Also, how do I know when something isn't meant for me versus when I just need to try harder?


Kommentarer

  1. Herlig aktivitet - pusten er så undervurdert, men desto viktigere i vår hesblesende og stressende hverdag. Har selv tenkt å begynne med Yoga, men først meditasjon:)

    Ha en finfin dag:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg