Stolt og kry..


I
dag så tok
jeg det aller
 første salathodet opp
 av jorden denne
sommeren

og

gjett
om jeg var
stolt!

Det
er alltid
en helt spesiell
følelse!




Friskt
og
grønt

og

knasende
sprøtt..




jeg
måtte til
og med studere
 roten
litt..


fabelaktig
at det virkelig går
an!

Og -

det
har ikke vært
noe snileangrep eller
annet utøy i pallekassene så
langt!




Hva
skal jeg bruke det
til?

Jeg
må tenke meg
om


foreløpig
ligger det nyvasket under
tett lokk på vent i
salatslyngen

for
det er alltid
litt andakt over det man
dyrker selv


joda!

Jeg
er jo litt stolt og
kry!




" Hva kan man mer begjære enn en liten hage å
spasere i og det uendelige å drømme om."

Victor Hugo (1802-1855) fransk dikter





Takk
for at du delte
 gleden over den aller første
 hodesalaten sammen med
meg!


vil jeg ønske
 god sommer til deg
som kanskje tar ferie fra blogglesing
om sommeren og
pause fra 
nett -

jeg
kommer nok innom 
bloggen sånn av og til i sommer -
så da sees vi kanskje helt
plutselig!

Alt godt!

Kjærlig hilsen Else Britt











Garden quote  More gardening quotes to inspire: http://www.tomatodirt.com/gardening-quotes.html



Kommentarer

Populære innlegg