Foran flammedansen..


Obsessed:

Utenfor vinduet 
regjerer mars med lyset, og hun sjarmerer
meg i senk med så muntre og forfriskende vårdager!

Mars tryller stadig med gradestokken, 
og en ettermiddag overtalte hun meg til å klippe rosebuskene -
tenk det gjorde jeg altså! 

Neste dag 
danset flyktige hvite snøfiller over
himmelen. 

De smeltet mot ansiktet, 
så la de seg triumferende, som et hvitt mykt teppe over 
nyklipte rosekvister, og vinden har siden blåst med ukjærlig styrke 
rundt hushjørnene.

 Og 
nettene?

De har vært av det kjølige slaget!






Inne kan vi 
finne hvile i flammedansen foran peisen,
mens mars lager ferdig de mildere etterlengtede vårdagene.

Vi er heldige hvis vi kan beskue en levende flamme!

Ilden har en beroligende 
virkning for sinnet når vi betrakter et blussende bål i naturen, eller når vi
kan synke ned i et behagelig sjeletempo foran peisvarmen, når vi faller til ro og
nyter langsom tid med hvilepuls.

Avspenning, refleksjon og ettertanke. 

Er det lenge siden 
du tok deg tid til å lande, slippe gasspedalen og stoppe opp et øyeblikk
i hverdagen din?






Foran
flammedansen
 begynte jeg i dag å lese en ny bok -
så avslappende og 
spennende!





How I feel right about now:









you're off to great places. today is your day. your mountain is waiting. so get on your way. #drseuss:


Cozy weekend:

dreaming.:


I lied and said I was busy. I was busy; but not in a way most people understand. I was busy taking deeper taking deeper breaths... #powerofpositivity:


inshv — «smath_lovely_d…» на Яндекс.Фотках ❤ liked on Polyvore featuring backgrounds, fillers, hearts, borders, frames, scribbles and doodle:



Kommentarer

  1. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her :) Men så bor jeg ikke så langt fra deg da, så værmessig opplever vi mye av det samme. Fine ord ellers også. Ha ei fin uke. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  2. Ja, vi opplever mye variert "vær" her vi bor! :) Det er ganske facinerende også! Ellers klipte jeg rosene litt tidlig i fjor også..trøster meg med at det gikk ganske bra! Ha ei fin våruke du også! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg