Ut av mørket..





Her kan du se
hvem som er kommet ut av isoporkassen sin,
og frem fra garasjens iskalde dunkle 
mulm og mørke!






Jeg hadde helt glemt geranium-plantene!

De ble i all hast 
dyttet inn i garasjen i fjor etter de første frostnettene,
og nå stod de borte i et hjørne sammen med Trulte-maten, og jeg oppdaget
plutselig små irrgrønne vårlige skudd!






Så nå er de altså ute av mørket.

De er tatt frem i lyset, 
de har fått vann og næringsrik jord, og så er de løftet inn i varmen -
er det ikke fabelaktig?






Det måtte bli på bordet foran vinduet. 

Her fant geraniumen 
sin plass i arbeidsrommet, med små blomsterskudd som strekker seg mot lyset.

 I varmen fra vårsolens gylne glød, har de nå fått sin egen plass for
å vokse og utvikle seg -

 og 
skinne!






Det er ganske rart!

Dette er også mitt rom. 

Som vårlige nye skudd,
er det her mine nye ord, ideer, dikt og tekster
finner sin egen form -

det
foregår 

en 
spireprosess -

der jeg dveler ved ordene
en stund, snur og vender - tenker og former -
helt til de plutselig en dag, akkurat som geraniumen, er fiks ferdige for
 å komme ut av mørket
og frem i lyset!







I dag kom mange nye bok-bestillinger fra haugenbok.no

Tusen takk!

Jeg føler meg så ydmyk og takknemlig!


Mars er en så nydelig måned 
for å begynne å lese SMÅTINGLYKKE-boken.

Men det spiller igrunn ingen rolle - 
du kan uansett begynne å følge boken når som helst på året,
akkurat på den datoen boken kommer til deg -
og slik følge tekstene året rundt.

En leser skrev til meg 
at hun trodde hun kom til å følge boken igjen og igjen -
 fordi vi er i stadig utvikling, livet vårt kan forandre seg mye i løpet av et år,
vi får nye erfaringer på godt og vondt som vil prege oss, og
 påvirke oss slik at vi kan oppleve tekstene
 annerledes -

ja, tekstene, 
de blir farget av både skrammene, skuffelsene
overraskelsene, stormene vi plutselig møter, eller de gode dagene og gledene
vi får! 


kanskje?

 Kanskje ordene får
en ny betydning, og blir enda mer gjenkjennende og forståelige
for oss gjennom nye erfaringer?







Enda en herlig dag på 
arbeidsrommet mitt, med inspirerende solskinn inn
gjennom vinduet - 

marssolen
varmer plantene,
 og kaster et nydelig lys over arbeidsdagen min,
mens småtinglykke-følelsen
svever over stunden..






Slik ser det ut
når mars står utenfor vinduet,
kaster rundt seg med solstråler og forærer oss det etterlengtede 
lyset og solskinnet!

Og
bøkene?

De kommer hver dag ut fra mørket nede i kassene!

De har den
 samme intense grønnfargen som selveste våren,
de skinner på bordet en liten stund, før de pakkes godt inn
og sendes avgårde til noen som skal bli kjent med ordene, og 
forhåpentligvis ta tekstene mine
 inn i varmen.






Bestilling av SMÅTINGLYKKE-boken
med 365 daglige tekster er veldig enkelt hos 


Boken kan bestilles i nærmeste bokhandel

 eller kjøpes hos
Norli Moa Amfi Øst, Notabene Sunndal eller Surnadal eller bestilles på Humlehagen sin egen facebook-side på melding.

Min første bok PUSTEROM I ORD OG BILDER kan også bestilles her.







Optimistic/Approachable - I'm really drawn to this pop of color; handwritten font (prefer plain to cursive fonts though):





Don’t dismiss the synchronicity of what is happening right now finding its way to your life at just this moment. There are no coincidences in the universe, only convergences of Will, Intent, and Experience.  ° Neale Donald Walsch:



Kommentarer

Populære innlegg