Himmelske biter..


I går var jeg 
på utkikk etter oppskrift på hjemmelagede muslibarer!

Det er slike små mellommåltid, 
som er supre i nisteboksen, som turmat,
veskemat, før og etter trening og som passer når som helst når det er
behov for et lite ekstra måltid.




Jeg ble så overrasket kan du tro,
for resultatet av prøveprosjektet på kjøkkenet ble noen duftende, smakfulle og flotte 
himmelske biter!






Dette er smaksrike, proteinrike og fiberrike næringsbomber!


De inneholder 
helsebringende fettsyrer, naturlig søtsmak og gir mange 
vitaminer og mineraler i hver bit.







Jeg fulgte oppskriften,
men hadde for lite dadler, så jeg blandet inn litt ekstra rosiner og biter av fiken -
det gikk fint!







Å lage muslibarer selv er veldig enkelt -
 du slipper unødvendige konserveringsmidler, kunstig søtstoff og tilsetninger -
og hvis du bruker økologiske råvarer, så unngår du 
rester av kjemikalier også.




Mine himmelske biter..




som
 kan oppbevares
 en ukes tid i en tett boks i kjøleskapet -
men jeg er igrunn litt i tvil..
om de varer så 
lenge?





Lykke til -
 hvis du vil lage dine egne næringsrike
himmelske biter!








The 30 Day Happiness Challenge


Kommentarer

Populære innlegg