Tilbakeblikk..




Så kom dagslyset -
og kastet hele januarsolen inn i den nye dagen!

Ja, slik var det i fjor - på en vakker vintermorgen i januar!





Februar kom med 
spirer, de strakk seg oppover, og tittet optimistisk gjennon
det visne løvet..





Her nyter Trulte vårens solstråler -
det er allerede blitt mye varmere i luften, og solen skinner helt inn i 
Trulte-bingen en morgen i vårmåneden mars!




I mars hadde jeg også besøk av svaner..




Velkommen skal du være - april!

Nå er tiden kommet 
for dugnad på en varm og aldeles herlig  vårdag!
Tang og alt skrot som ligger i fjøra etter vinterstormene skal bort,
og vi forbereder oss, nyter våren og ser fram til den fine 
sommertiden.






Tidlig i mai kom potetene i jorden..




Juni var så vakker - som bare juni kan være!




Det ble midtsommer -



( Fra  boken 
Å DYRKE SMÅTINGLYKKE GJENNOM ÅRSTIDENE )


og

 i hagen 
duftet urtene, de lyste opp
i sine vakre blålilla
 farger!




Juli -

og 
badesesongen
var i full gang hos to - og
firbeinte!







Juli
kom med gaver -
og plutselig var jeg omringet av
yndlingsroser..




August 
er måneden for 
deilig mat laget av hagens forskjellige 
urter - her er det oregano, timian og gressløk som setter smak på
dagens vegetarpizza!




August er tiden
for å tørke urter av forskjellig slag -
her ser du eplemynte, peppermynte, oregano og
estragon som legges i krukker - 
synes nesten at jeg kjenner 
duften!






I
september 
setter jeg døren på
gløtt -

og
nyter rosene
som blomstrer som bare det
helt til frosten
kommer!




September
er også måneden for
høstlyng..




og

september
ble magisk og uforglemmelig da disse to
søtingene flyttet inn i
Humlehagen!





Oktober
betyr at tiden er inne for å forberede seg til
høstmarked..





November
den siste høstmåneden -  fint å sette
løk ned i krukker og bed, og gå rundt å glede seg til spiringen
utpå vårparten en gang!





Så kom desember -
og jeg fikk min egen julekalender -
det var utrolig overraskende og gøy, og veldig mange år 
siden sist!






Julen 2017.

Huset ble pyntet tidlig til jul -
for jeg er en av dem som elsker adventstiden!




Nå er vi allerede godt i gang med det nye året!

Men jeg synes likevel det er fint å ta et tilbakeblikk -
 noen små glimt, ja, en liten brøkdel - plukket ut fra et hav av et bildemateriale!

Ja, for det har blitt veldig mange bilder gjennom årene! 

Og
 ord! 

Jeg bruker å si at 
det må skje et møte mellom leseren og ordene..
når leseren og ordene møter hverandre,
først da får ordene en betydning.


Bloggen startet i 2011 - og dette er altså innlegg nummer 1530.

Noen av dere har fulgt med fra starten, noen leser ikke lenger og mange nye
har kommet til - og det er lesere som titter innom hver dag
fra mange forskjellige land. 

To bøker har også blitt til underveis!







Ønsker alle boklesere og blogglesere et fortsatt  godt og spennende nytt år!







Kommentarer

Populære innlegg