Kosefjes...



Noen
kvelder er så ekstra
 gode og har den helt deilige spesielle
atmosfæren!

Det
er gjerne når vi 
kommer inn igjen etter en lang kveldstur, 
spiser noe godt og så plutselig bare senker roen og freden seg
 i "flokken"!

Og vi?

Vi
  blir bare sittende
 og glippe med øynene og
 glo

kikke

og 
nyte synet av så døsige bustete
kosefjes!





herlig med ro i sjelen 
stillhet og slumrende halvsovende
kosefjes..





Lykken er ikke en begivenhet, men en
særegen evne.

Etienne Rey (1789-1867)
fransk kunstner





Lykken
kan være ei stille stund når noen har 
tatt på seg

søndags-kosefjes..

det
skjer ikke noe spesielt..
bare litt dulling med fantasien og tankene som flyr
sine egne veier og,  ja - bare sitte og
glo og tenke på alt og
ingenting!

For -
av og til så behøver jeg å gjøre fantasien min
litt lykkelig!

Men
dette med å sitte å
glo?

Det 
har jeg lært av hundene mine - 
jeg har sittet mye sammen med Egon 
og tidligere lurte jeg virkelig på hva han egentlig satt og glodde på - 
ja, om han så noe i det hele
 tatt?

Men
 jeg lurer
 ikke lenger, for nå glor jo jeg
ofte ut i lufta
selv!

For
det er så mye å se
 når vi bare sitter slik og glor - kanskje vi titter innover i oss selv
 også?





Egon-kosefjes..

og
bare ligge og glo ut i luften på alt og
 ingenting..

kunne 
skru av motoren noen øyeblikk
innimellom


fint!

Takk for at
du lærte meg det,
 Egon!



Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. De er så fine atte. Jeg er veldig flink å sitte å glo, på timesvis i stuevinduet eller ute om sommeren. Også på tv, jeg glor men følger ikke med. Det syntes mannen min er rart. Ha en fin mandag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Forstår godt at du sitter og glor, Eli, ut vinduet ditt..i den utrolig nydelige utsikten!:):)God kveld til deg og Bella!:)

      Slett
  2. Jeg nikker gjenkjennende! For akkurat slik er det. Og av hundene lærer vi virkelig hva ekte avslapping er...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hundene har en egen evne til å slappe av hvis ingenting spesielt skjer..og heldigvis er det smittsomt!:)Merker at skuldrene senker seg..jeg har blitt fæl til å sitte å glo..på absolutt ingenting..bare ren avslapping, spesielt sammen med Egon, jammen er det mye vi kan lære av dyra!:)Koselig at du titter innom bloggen Anne Britt, har prøvd å finne ut om du har egen blogg, hvis du har må du legge igjen adresse, så jeg kan finne fram til deg!:)Ha en fin kveld!:):)

      Slett
  3. Flott hunder du har, Else Britt. Og ja, kjenner mer og mer behov for stillhet og ettertenksomhet, og ikke på bare jage og haste, haste videre. Livet har faser. Godt å merke at ting endrer seg. Og at man kan like endringene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, veldig godt å finne fram til roen og freden, Elisabeth..jeg tror også det er viktig å finne rom for stille stunder, ja, kunne finne sin egen måte å koble av på..for det er jo gjerne mye støy, travelhet og uro rundt oss innimellom..og jeg kjenner sånn som deg at jeg er i en fase der jeg behøver fristunder, og nyter det!:):)Ha det fint!:)

      Slett
  4. Ja, kjenner igjen den roen du beskriver så godt. Synke sammen i en stol med hunden ved mine føtter etter en god tur der vi begge har fått brukt litt energi og løst opp noen spenninger. Det er det herlige med hunder;vekselvirkningen mellom aktivitet/lek og hvile. ønsker deg en fin uke med gode turer!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg