Lita kveldsstund..



I
kveld stakk jeg ut
en tur for å kikke litt - klokken er snart elleve og
her går jeg!




Jeg
liker det dunkle
lyset og skyggene mellom
trærne..



ser
på alt og egentlig
ingenting..



men
mot vest er min himmel lys
med litt rosaskjær - skal tro hva det lover for
morgendagen?




Ildkveden
min blomstrer så fabelaktig flott nå i
junikvelden!




Og -

den
lilla rhododendronen
eksploderer snart i et lilla fargesprakende
fyrverkeri!







Intenst
rødmende
azalea-busk..




og
epleblomster!




Gammelt
og krokete står
 syrintreet og nikker til meg
der jeg rusler
forbi..

det
var ikke så mye
nytt!

 så sent på 
kvelden!

Tja..

det
 var jo nesten
 ingenting - men så var det likevel egentlig
 så utrolig
mye!

Alt
som bare vokser
og gror så nært like foran beina
 mine!

Alt 
som jeg
 kan berøre og bli berørt
av!

I
halvmørket
kommer landskapet og
følelsene ganske
nært..

på veien inn i 
huset 

kjenner jeg plutselig at
 i

 ei lita kveldsstund 

kom
 jeg nærmere 
meg selv.




Trulte
stikker fjeset ut av huset
sitt og lurer på hva "mor" trasker rundt  og rundt etter sånn sent utpå
kvelden?

Det
er bare alt og ingenting..
 tror faktisk ikke at jeg kan forklare akkurat det til deg i kveld,
 Trulte!




Håper
du også har hatt en fin kveld -
 det skulle ikke forundre meg om flere er ute og trasker
ei lita kveldsstund! 





Kjærlig 
hilsen

Else Britt




Kommentarer

  1. Så nydelige bilder du har tatt! Den rosa kveldshimmelen forteller vel at du får enda en fin dag!

    SvarSlett
  2. Ja, vi må ta vare på disse lyse sommerkveldene. Du viser nydelige, stemningsfulle kveldsbilder. Den lilla rhododendroen var spesielt fin.
    God tirsdag til deg.
    Vigdis

    SvarSlett
  3. Nydelige vakre ord og bilder,.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg