En liten gul mann..



September...




Nå er høsten her
og høsten er en liten gul mann
som kommer ut av skogen
med kofferten sin og plukker ned løvet av
trærne og tar med seg blomsterstilkene og mange
av fuglene, og så maler han himmelen
grå og mørk, og lager triste 
søledammer på veiene.

Arild Nyquist









Den
 lille gule mannen
har allerede vært her i min hage! 
Han har plukket masse høstløv ned fra trærne og tatt blomster fra stilkene
og akkurat i dag så stemmer det at himmelen var
 ganske grå og mørk, og jammen så synes jeg
 at det  ikke var så mange fugler
som sang i hagen
 heller!







Joda!

Her
 har det
 nok vært en liten
 gul mann på
besøk!






Høsten
er den gylne tiden 
på året når bladene på trærne virkelig viser oss
hvor nydelige de
er!






Høsten
kommer til
 deg og meg så veldig 
forsiktig!

Høsten 
skjuler seg stille
 i varme vinder og gylne glitrende
 soldager!

Så 
pakker høsten
 seg godt inn i varme farger som stråler som ild - 
og plutselig uten forvarsel hører vi vinden ule rundt hushjørnet en mørk høstnatt - 
ja, vi våkner til lyden av høst rundt huset og da vet vi at vinden kommer med den kjølige høstluften sin, uvante knirkelyder i veggene og alle høstbladene lager rasle-lyder
 som virvles høyt opp i
 luften!

 Alt 
dette!


Dette
som nylig var nært..
 det er nå blitt til så gode, varme og uforglemmelige
sommerminner!








 står du og jeg allerede
godt plantet med begge beina våre ute i
høsten!

Hva tenker du om denne vakre årstiden?

For
meg er høsten
en mye roligere tid fordi
det er mindre som skjer ute i hagen -
alle plantene, urtene og grønnsakene hviler seg
 og det gjør plutselig jeg
 også!

Jeg
 bruker tiden
 på andre ting og finner ro og inspirasjon til å skrive.
Ellers så blir jeg påvirket av at vekstene rundt meg hviler seg og samler energi,
 det gir en helt spesiell ro og tid til ettertanke, og jeg ser tilbake på alt jeg har fått og alt 
dette gode i livet mitt som jeg har all mulig grunn til
 å være veldig takknemlig
 for.







Hva tenker du når du ser de nydelige bladene om høsten?



"Doubt is a drug dealer, standing on the corners of our mind, waiting to enslave you. Most of us are loyal customers with serious habits. Get sober today.  Chase your negative thoughts away with affirmative ones. I can…I trust…I am….  Old habits die hard, so keep repeating, or writing them. When you’re no longer buying, they’ll be no more dealing." Yehuda Berg




Kanskje
trærne når de
 kaster bladene sine om høsten
ønsker å lære oss om hvor deilig det kan være å gi 
slipp på det vi ikke
behøver?

Kanskje
flyr bladene så
glitrende avsted akkurat slik som dine og mine 
 tanker, ønsker og drømmer for 
fremtiden?




Cast thy burden upon the LORD, and he shall sustain thee: he shall never suffer the righteous to be moved.  -Psalm 55:22





Kanskje.




Kanskje
akkurat slik som naturen
 aldri skynder seg med noe og eller stresser seg opp - 
men bare når tiden er inne - kan vi da ta inn noe nytt og annerledes 
i livet vårt som vi
trenger?






keep walking



For I know the thoughts that I think toward you, says the LORD, thoughts of peace and not of evil, to give you a future and a hope (an expected end). [Jeremiah 29:11]



En liten gul mann.

Han
kom ut av
 skogen og tok med seg hele
sommeren.

Men
han gjorde også
dagen i dag og høstdagene som kommer veldig
 fargerike, spesielle og helt
annerledes!






Søk 
etter det spesielle
 i høstdagene dine og nyt den vakre 
høsten!



~ALL THE SWEET PRETTINESS OF LIFE~




Dreams . bird photograph . dreamy surreal photography . brown aqua turquoise . quote typography . nature print . country cottage decor . 8x8. $28.00, via Etsy.



Kjærlig hilsen Else Britt









Kommentarer

  1. Så fine bilder og tekst som gir energi til å ta imot hausten!
    Kvar årstid har sin sjarme ;-)

    Fin dag til deg!

    SvarSlett
  2. Herleg innlegg i bilde og ord !

    Fin måndag frå Anne-Mari

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg