November ute og inne..

 

♥♥♥ Get fundraising help from Make A Wishlet where $10 from every product sold is donated to the associated cause. COMPASSIONATE. CONVENIENT. HELPFUL. www.makeawishlet.com:


 Kulden presser seg inn gjennom entredøren i det øyeblikket 
jeg åpner opp og titter ut på en ny morgen. November sprer sitrende
kuldegysninger - både inn i huset og videre til kroppen!

Morgenen sender ut så dunkle lysstråler på sparebluss.

Jeg og Billy går ute med raske skritt, mens vi hutrer, fjøresteinene er glatte,
og jeg kjenner at kuldegradene sniker seg inn gjennom den altfor
tynne ullgenseren og maler øreflippene røde, fordi pannebåndet henger
igjen på knaggen i gangen!

Hva kan egentlig
en slik iskald novemberdag
fortelle om livet?

Hva kan den vise meg -
allerede før vintersolen titter modig frem bak skydekket -
ja, hvilken klokskap og gode novembertanker kan denne
 grytidlige morgenen i emning tilføre -
 en hutrende frossen sjel?

November forteller at dette er min dag.

Hvert steg er byggesteiner for mitt liv.
Skrittene, og hvordan øyeblikkene blir formet, har betydning
for resten av mitt liv!

 
 
 
 
Så tar november
meg i hånden og følger meg hjem.
Jeg forstår plutselig at dagene med frostroser på skal elskes, 
nytes og inviteres inn i varmen!
 
Derfor ber jeg hverdagslykkefølelsen med meg inn i huset.
 
 
 
 
Sammen
med hverdagslykkefølelsen
pynter jeg
bordet -
 
med
vakre
farger!
 
  
 
 
Blomstene
lyser
opp
 
i
novembermørket
 
og
 
 
varmer
 
en
iskald
morgenstund
 
 med
frostroser
på..
 
 
 
 
 
Cozy Autumn Blessings:  
 
 
Det var fint å invitere hverdagslykkefølelsen med inn i min og Billy sin morgen.
 
Den la seg som et lite lunt teppe over stunden,
den omfavnet tingene og hele rommet, mens den fylte denne kalde novemberdagen
med fornyet kraft og gode tanker! 
 
 
 
 
 
 
 
 
November
finnes.
 
Ute
i kulden og inne i
varmen,
 
der
hun rusler
lydløst omkring sammen
med
 
hverdagslykkefølelsen.
 
 
 
 
 
 Så
tenner jeg et lys
til ære for fine november -
og for alle de praktfulle
 frostrosedagene.
 
De betydningsfulle, du vet -
de som skal elskes, æres og tas så inderlig
godt vare på -
 
 ute
og
inne.
 
 
 
 
 “Привет, зима.)”:
 
 
 
 
 
EVERYONE IS DIFFERENT..LIKE US:
 
 
 
 There is no way they would get any snow,  but if they did, this is probably the first thing she'd do:
 
 
Her kan du like Humlehagen sin facebook side, og følge med på nye innlegg.
o
 


Kommentarer

Populære innlegg