Februar-inspirasjon..


Februar er rikt tilstede
med nye overraskelser og gleder!

Hver dag har solen stått 
som en fontene og lyst opp himmelen denne første uken i måneden februar!

De lunkne solstrålene har dryppet ned og kjærtegnet
forventningsfulle menneskefjes, de har varmet opp bleke vinteransikter
og det kan også hende at noen nyoppdagede fregner 
lyser friskt fra enkelte nesetipper!

Så februar er så absolutt tilstede med grytidlige nyheter!

Hun presser seg fram, med favnen sin full av den nye tiden.
Februar inspirerer ivrig sansene våre, akkurat som solen vekker vinterkroppene
med lyset, og forsyner seg av mørket dag for dag!

Februar er tiden for inspirasjon.

Kan februar også bli din og min tid for å la oss begeistre og inspirere?

Ordet inspirasjon er et deilig ord å smake på -
tenk da, å bare ta et digert jafs med inspirasjon!

Inspirasjonen kan plutselig komme vår vei -
og vi kan la oss inspirere av alt fra de store, til helt bitte små ting.
Men vi må nok møte opp der vi forventer å finne inspirasjon,
med sansene våre åpne og rikt tilstede!

Hva skal til for at du blir inspirert?

Pass på, lytt ofte og se nøye 
etter februars lekende forsøk på å inspirere deg -
for inspirasjonen finnes også der vi aller minst venter å finne den -
er det ikke spennende?





Jeg 
oppdaget krokusen
som våknet til liv innerst inne ved en stein i solskinnet -
da kjente jeg så absolutt et snev av 
februar-inspirasjon!




Jeg
ble inspirert til å kjøpe
jord




og

basilikumfrø!





Og -

samtidig
kjøpte jeg sprø og 
saftige

alfa-alfa spirer!





Alfa-alfa spirer -


vakre

de
er




i
solskinnet!




Årets
basilikum-krukker

en
glede

og

en
igjentagende
februar-inspirasjon!




Nyinnkjøpt
såjord..




bitte
små
frø..




og

nydelig
kveldsmat!




Håper du også ble inspirert!
Men kanskje til noe helt annet, som du synes er spennende 
å ta fatt på nå i februar??

Min
daglige inspirasjon 
til deg, som ønsker å følge meg gjennom årstidene med 365 daglige tekster,
er den nye boken 
min!






En
daglig tekst til inspirasjon, påfyll og samtidig 
ettertanke..















( Boken Å DYRKE SMÅTINGLYKKE GJENNOM ÅRSTIDENE
kan kjøpes eller bestilles i bokhandelen, hos haugenbok.no, Ark.no eller
Humlehagen Bok her )




Kommentarer

Populære innlegg