Fredags-smoothie!


Har du bær i fryseren?


Det meste kan

 bli til en

deilig

fredags-smoothie!

Til

frokost..

eller

lunsj

ja, når som helst!




Det finnes utrolig mange gode oppskrifter i alle varianter

 på

smoothie!

Hos meg blir det helst

"tar det jeg har"

smoothie!

Prøver meg fram slik at jeg raskt kan lage meg en..

 av ting jeg finner

i kjøleskapet!




Som væske kan du bruke melk, vann, rismelk, soyamelk eller yoghurt..ja, det du liker.

Bær kan du variere! 

Å blande forskjellige bær er kjempegodt!

Som basis har jeg som regel alltid en bit banan, en bit avocado, div bær, ei skje linfrøolje, litt kanel og av og til ei skje myseproteinpulver.

Dette er fordi måltidet skal bli balansert og inneholde både protein, de gode fettsyrene og karbohydrater i et smoothie-glass.

Jeg liker soft-is konsistensen best..men prøv deg fram til du finner din

favoritt-smoothie!



På travle morgener er smoothie et supert alternativ til frokosten!

Med litt forberedelse om kvelden,

er det fort gjort å lage

 i farten.



Med gode ingredienser

 gjør

 en smoothie

 deg mett!

 Den

stabiliserer

blodsukkeret

 ditt

og 

gir deg masse

 energi!

Et godt tips til deg er

å  male opp nøtter, mandler

og

 hakke opp litt

valnøtter

 som

du blander sammen

og

oppbevarer i en tett boks.

Dette kan du strø over smoothien når du trenger det lille ekstra!

Ja, gi den

et

virkelig

næringsrikt

 dryss!

Nøtteblandingen er kjempegod

og

inneholder

de riktige fettsyrene

som

kroppen din trenger.




Ønsker deg en alle tiders fredag!


Husk

 i

dag

 at det er

alltid

 noen

som tenker det beste

 om deg

og

for deg..

er ikke det litt fint å tenke på?

Vi sees!

Kommentarer

Populære innlegg