Å rydde plass..


Jeg driver egentlig

med

nedtelling

her

 i

Humlehagen

til

 en helt

 annen

ja, en så totalt annerledes

årstid!

Du har helt sikkert skjønt det!


Ja, for det skal jo bli helt nydelig å gjemme vekk vinterjakka

 og

 finne fram igjen

vårfornemmelsene

 ikke sant?

Vår

er

den mest

 fantastiske

tiden

 på året!

Når du bare

 kjenner

 den deilige vårfølelsen

langt inn

 i

hjertet ditt!


 Hos meg skaper denne følelsen

 behov

for

forandring

ja, en aldri så liten

 utvendig

rengjøring 

rundt meg

i

huset mitt!

Den lave vårsola!

Den er ganske

 brutal!

Den viser meg at her trengs det en skikkelig

opprydding!

Ok!




Slik blir det innimellom..jeg trenger å rydde plass..altfor mye av alt.. for jeg elsker alle

mulige slags forskjellige krydder!

 Så mange spennende sorter..og stadig får jeg lyst til å prøve noe nytt..

og til slutt?

 Det blir

 litt

 kaotisk!

For det hoper seg opp med mye unødvendig krydder jeg kanskje har brukt

 bare en gang eller to.. det er kanskje litt uvanlig smak..kanskje har jeg ikke tatt meg god nok

tid til å bli kjent med det?

Gitt det en sjanse?

Men jeg skal virkelig

 ta tak!

Rydde plass..

Og kanskje skjerpe meg litt?

Tenke meg om før jeg handler?

Ta en

 opprydding

og

 kaste det som er utgått på dato

 og

 begynne på nytt!



Kjenner du deg igjen?

Det er jo mer fornuftig å ha alt i skap..og absolutt ikke sååå nær ovnen..men jeg liker å se det jeg har når

jeg lager mat, så det er nok slik det bare må være

her hos meg!

I nærheten! 


Så ble  det rent og ryddig

den deilige

følelsen!


Nå vet jeg hva

 jeg har..

og

 hva jeg skal

fornye!


Men hva med

våren?

Og hva med

 meg?


Jeg fikk god tid

 til

 å

 tenke


mens jeg

vasket

 ryddet

 og

 kastet

 men!

Jeg tok noe tilbake igjen..angret på at jeg kastet krydderet..for etter en tenkepause ville jeg

ha det tilbake likevel!

Jeg ville

 rydde plass

dytte og ordne

så ble det plass til alle!

Tenk!

Dette er jo sånn

som det kan være

ellers

 i

 livet vårt..

er det ikke?


Dette ble nesten

som

 en

indre vårrengjøring!

For vi kan også gi oss tid til å bli vant til noe nytt..nye mennesker kanskje?

Dytte og ordne plass?

Alt som er uvant og nytt rundt oss kan vi jo gi

 en sjanse?

Og andre..kanskje en sjanse til?

Sånn som med krydderet?

Ja!

Våren gir oss muligheter!

Til å forandre på noe..

angre..

eller kanskje

tilgi?

Gjøre noe godt igjen?

Rydde opp i gammelt nag som tærer i hverdagen?

Rydde plass?

Tenk om du og jeg denne

våren

kunne

 se

hver dag

gjennom

øynene

 og

hjertet

 til

 et barn!


Ville ikke det vært

 fantastisk?


Ja, for da ville jo alt bli som nytt..vi ville undre oss mer..hyle høyt av latter..se på

mennesker og ting rundt oss med friske, glade blikk..

og

dagene?

De ville bli

 så

enormt

lykkelige

helt uten svarte

 uværsskyer

fordi

vi i barneverden ville tatt oss

tid

til å være begeistret og hoppende glade bare for

en helt alminnelig dag..

slik som denne

 onsdagen!


Ønsker deg en super dag med dagens bilder av

Flagre!

Du skjønner.. jeg prøvde å forevige den skjønne

haledusken

hennes..



Tenk å være sååå søt på en helt vanlig onsdag! : ))





..så nydelig krydder i hverdagen..

Rydd plass!

Gleder meg til vi sees!

Kommentarer

Populære innlegg