Eple-glede..



"Lykkelig den som i såtid sår
uten å ense hva fold han får
når høsten kommer"

Herman Wildenvey

Fra VÅR VED SKRIVEBORDET"
Samlede dikt"





Heisann!

Kikker
 innom til deg
 med noen ord og bilder om

eple-glede!




For nå
 bugner epletreet mitt
 med de tidligste og deiligste
ja, de så utrolig saftige

høst-eplene!

Kjempegode 
knaske -epler

bare til kos!

 Eller
 til 

nistepakken..

og ihvertfall er de bare helt nydelige til 
eplekake!

Jeg bakte to eplekaker
 i helgen

og må bare gi deg et lite
 supertips!

 Hvis du har mynte i hagen
 eller kjøper på 
butikken

så klipp smått opp mynteblader og strø oppå eplekaken
 før du steker den!

En 
smakfull
og 
høstlig 
vri!

Det dufter og smaker bare helt
 nydelig og spesielt!

Jeg tørker
 også mynteblader 
som jeg bruker ellers i
 året

og det smaker faktisk akkurat like
godt oppå eplekake 
det også!

Den
nydelige smaken
 utvikler seg under
stekingen!




smakfull
og
mørkegrønn

mynte!




 Og
dette?

Det
 er
lørdagskveldens 

hjerte-brownie!

Familiebesøk og deilige måltid
 i helgen

koselig!





Håper du også 
har hatt ei fin helg og er klar for
 ei ny uke!

Dagens
 utvalgte innlegg fra bloggen
dette året er

" En liten..så bitte liten glede"

 du vet..en slik morgen når du våkner.. med en bitte liten glede i magen!

Det kan du lese om her.

(oppskriftene på eplekake og lys brownie finner du under oppskrifter - her på bloggen)

God søndagskveld fra meg til du kikker innom!

Kommentarer

  1. Bursdag her i morgen, og jeg skal definitivt bake eplekake :) Gleder meg til å plukke epler...
    :-)

    SvarSlett
  2. Å så herlige bilder!
    Skal si du har masse epler i hagen....å lykke!
    Du skriver slik at man blir glad!
    Kaken så lovely ut!

    Riktig god ukestart.

    Klem fra Camilla.

    SvarSlett
  3. Så kjekt og haustleg innlegg med fine bilete:) Epler er godt! Eg vaks opp med mange epletre på heimegarden, men her eg bur no har me berre plommer... Trur eg lyt planta meg eit epletre..og kanskje litt mynte? Ha ei god veke i vente!

    SvarSlett
  4. KOOOSELIGE bilder min venn
    Du har de herligste nydligte inleggene som jeg drømmer meg helt bort i.
    Du er så knallflink til alt.
    Vet du, vi har akkurat samme epler som deg på hytta.
    Og nå fikk jeg jammen lyst å plukke de og lage sånn som du.

    Ha en fin uke skjønne deg. Og tuusen takk for de skjønne kommentarene fra deg. JEg må alltid smile når jeg er her..

    Klemmis fra Margareth

    SvarSlett
  5. Fekk sååååååååå lyst på eplekake med krem!

    Fin veke til deg :-)

    SvarSlett
  6. Jeg kan ikke høste æbler, men kan købe nogle:)
    Mynte kan jeg høst- og så vil jeg prøve at drysse min æblekage med det.
    Tak for den gode ide:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg