Urtedronningen..


Vi kaller henne bare for
urtedronningen!






Hun er
 så ubeskrivelig

vakker..




og

 i min fantasi
så holder hun oppsikt
 med det
 som skjer

ja, alt  som
 vokser og gror

som lykkes og mislykkes her

 i urtehagen!





Men
 samme hva jeg planter
 i jorden

av
 fargerike vekster


og
nydelige

ting..

så overskygger hun absolutt alt
med sin

skjønnhet!






Hun 
bare står der som 

ei dronning

sol og regn

storm og på blikkstille dager

som ei trygg
 havn..

som 
dronningen
av

Humlehagen!




I år
 tenkte jeg å forandre

 i urtehagen..

flytte om og lage alt
 annerledes

flytte 
selveste
 dronningen!

Men jeg er blitt litt
 overtroisk!

Så nå 
utsetter jeg
 hele tiden å flytte 
på henne..

vet ikke helt hvorfor!

Kanskje
 hun bare kan stå 
 plassen sin
likevel?

Så forandrer vi
heller urtebedene slik at 

dronningen av Humlehagen 

passer inn?





Vi får se!

 Til neste år..
kanskje?


Til da
 skal hun få stå på plassen sin
i regn og blåst! 

I høststormene!

 Og -

i
 de
 iskalde

 vinternettene!





Dagens mimre-innlegg er Min lille kjøretur!

 Det kan du lese om her.

Det var en så deilig
kjøretur..

du skjønner sikkert
 hvorfor!

God fredag til vi sees igjen!

Kommentarer

  1. Hun var virkelig vakker, ja! Den damen skulle jeg gjerne hatt her i hagen. Ha en fin helg. Klem

    SvarSlett
  2. For en nydelig urtedronning. Skjønner at du behandler henne med respekt - hun er nok din skytsengel.
    Leste mimreinnlegget ditt, skikkelig koselig. Å hvor vi kommer til å savne disse flinke arbeidsomme småbrukerne.

    God fredagskveld.
    Klem

    SvarSlett
  3. Du skriver så vakkert!...og et innlegg for øyne og fantasi..og luktesansene..kjenner urteduften:))
    Så hyggelig at du vil følge meg..og du får 3lodder i giveaway som pågår..om du vil:))
    God helg:))

    SvarSlett
  4. Flotte billeder / collager du viser med din ude dronning.
    Ønsker dig en god week-end:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. En smuk dronning af urternes rige !
    Mon ikke I kan finde en løsning, som både du og hende kan enes om:)

    SvarSlett
  6. Så koselig hage;)
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klemmer;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg