Et møte..






Så møts vi du och jag
Du velkomnar mig
Jag velkomnar dig

I ett öppet rum
Ger vi plats för varandra
Precis som vi är helsar vi varandra

En stund är vi här
Tillsammans utan krav
Men med gemensamma regler

Jag for vara jag
Du får vara du
Vi är dem vi är

Kanskje låter vi mötet förändra oss
Röra vid oss
Låta oss röra vid varandra

Om vi vågar
Kan något ske
Vi sker och händer nu

Så reser jag mig och går
Kanske är du med
Kanske ses vi igen



Skrevet av Anna Friheden




Er
 ikke dette
 et vakkert dikt
 å ta med seg denne fredagen inn
 i helgen?


Jeg
 fant det i dag..

og
 det har surret
og surret rundt
 oppe i hodet
 mitt..

så 
nå måtte jeg bare dele det med
 deg!

Diktet 
er egentlig skrevet om en
 gudstjeneste og dikteren studerer til
prest

men
 jeg føler at dette 
nydelige diktet sier noe om alle 

møteplasser!

Alle

 steder

 der
 vi mennesker møter
 hverandre

når
 vi kan være den vi
 er

når
vi gir hverandre
 plass

og 
faktisk!

Slike
møter mellom mennesker kan gjøre 
underverker!

Gjøre 
en
 forskjell!


For
det er en enestående 
hendelse i seg
selv..





God fredag
 fra kjøkkenkroken!

Her
 er vi snart i gang med
 fredagstaco!

God fredag til vi sees!

Lyst å mimre litt?

Du finner "Det lysner" her.

Kommentarer

  1. Kjempe fin blogg du har. Nå har jeg lagt deg til bloggrullen min, så kan jeg titte inn en annen gang også!

    Ønsker deg en fin helg! Klem

    SvarSlett
  2. Jov, det er et fint digt, der får een til at tænke og mærke. Og det er jo altid godt !
    :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg