Liten hjelper i høsthagen..


Det
 er stadig små koselige
 ting..

 som
 må ordnes og stelles 
med

 i 

høsthagen!

Du
vet..

de
bittesmå

 så
nesten 
ubetydelige
tingene..

de
er jo nesten ingenting
 å snakke 
om?

Tja,

noe
så banalt som
de enslige grønnkålplantene som strutter
 aller  nederst i 
hagen..

hva
med
dem?

De
er jo min lille
rikdom!

De
blir nok snart ganske fristende
 godsaker for
rådyrene!

uansett..

vi
 gjør et aldri så  lite forsøk på
 å gjerde de
inne!





"Mange
 forsømmer den lille
lykken, mens de forgjeves
venter på den
 store."

Pearl S. Buck








Etterpå
fikk Trulte ny
 seng

 med 
ekstra mye høy for 
anledningen

 rent
hus og mat
 fra så små hjelpsomme
hender!


"Hva er
 all verdens rikdom?
Når jeg ser meg om, er det
bare to ting som har verdi - 
kjærlighet og
 godhet."

Omar Khayyam


Disse
ordene vil jeg tenke på i 
dag!


For
innimellom..

glemmer jeg rikdommen min
litt..

mens
jeg andre ganger
 sånn som i 
dag

 ser
  den så helt tydelig og
 klart!

Er
det sånn med deg også
 av og til?

Små
glimt..

 som
plutselig bare dukker opp 
med den bitte lille følelsen av rikdom og 
sitring av glede i
 magen?






Kommentarer

  1. Netop disse små,men klare glimt af glæde og rigdom- det er lykken :)

    SvarSlett
  2. Jeg glædes og føler mig altid taknemlig, når jeg besøger din blog.
    Og sulten da jeg så din struttende grønkål!

    Ha' en fin uge, Else Britt!
    :-) Dorthe

    SvarSlett
  3. Vakkert skrevet og utrolig godt sagt, det stemmer så godt det du skriver
    ønsker deg en nydelig tirsdag :D
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Å du er rik...
    Så herlig innlegg og bilder.
    Ha en vakker dag du skjønne!

    Klem camilla.

    SvarSlett
  5. Nydelig skreve!
    Takk at du deler dine gleder B-)

    SvarSlett
  6. så flott en gris....skulle gjerne hatt noen dyr som går rundt utenfor , men bor på felt :-(
    la godt merke til det flotte bedet med hjerter....helt fantastisk!

    klem tone

    SvarSlett
  7. Du verden..som du får sagt det!!..jeg blir så glad over dine nydelige tanker og ord du deler med oss:)..nydelige dikt også:)
    Og hjelperen var så søt og Trulte har det vel flott!
    Takk:))

    SvarSlett
  8. Herlige bilder av en deilig dag! Så godt å være på bloggen din! Ha en flott høstuke!

    SvarSlett
  9. Nydelig hjelper du har! -og som alltid er her nydelige ord:)

    SvarSlett
  10. Hverdagslykke og gleder ღ
    - koselig innlegg, bilder
    og ord... Ønsker deg en
    fortsatt fin uke, klem fra
    Mette

    SvarSlett
  11. Nydelig innlegg om hverdagen.. :-)
    Ha fin dag!
    Klem herfra.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg