Julen i hjertet..


Det
er utrolig koselig
 når mørket senker seg om 
ettermiddagen!

Og
 adventslysene..

 de
bare stråler oppe på 
peisen!

Det
er akkurat da
i slike stille og ettertenksomme
øyeblikk

at
 jeg er mest mottakelig.. 

at
 jeg er i stand til å
lytte

innover

i
langsom
rytme

ja,

for
det kan jo være
  kaotisk før jul, så mange rare
tanker kommer om alt mulig som burde gjøres
 og tenk!

Tenk
 hvis vi ikke rekker
 alt!

Da
hører jeg ikke på
desember..

for
min

desember?

Min
desember 

har
kledd seg i
rødt!

Lyser
opp i alle  krokene -
skjulestedene, bak maskene og alle
fasadene..

desember!


Du
desember -

som
du sprer rundt deg 
med varme og vakker
kjærlighet!

Desember
vil fange oppmerksomheten
min

og
forsøker å fortelle meg
noe..

hviskende
ber desember meg om å være i
stillheten ei 
stund..

men
da må jeg
lytte

være
våken

 og
 høre godt etter på alt
 dette vakre som min kjære desember
 vil fortelle meg
om!

Ja,

for

vidunderlige
desember

ber
meg om å høre
og se!

Se
 meg
omkring

lytte

gi
omsorg

være
oppmerksom..

ja,

tenk

at desember så
varsomt

 vil
lære meg
noe

noe
livsviktig!

Om
 å åpne livene våre for
hverandre!

For
så fjernt fra julekaos og alle
"må gjøre tingene"


vil desember
 lære meg om
 julen!

Fortelle
ei varm og fabelaktig julefortelling
om

at
julen

den
 er

 inni
meg!

At
julen

den
er

 inne i hjertet

mitt!

 Det
er jo dette julen handler
om

ikke
sant?

Om

glede!

Om
vennskap

om
forsoning

om

ro

og
vekst!

Sammen

eller
alene..


for
kjærligheten

i
desember

den
kan

åpne
dører

og

sette
spor

og

bygge
broer..

for
kjærlighet?

Det
er å gi og få

å
spinne
så små usynlige tråder

skape
veier

 der 
veier ikke
finnes!

Utvide
hjerterommene

den
korte stunden vi har 
hverandre.

Joda!


Visst
er det alt
 dette julen handler
om..

alt
dette

og

om
julen

i
hjertet..






Tre
blafrende
lys

og

julen
i
hjertet..




Nyt

den siste 
delen av adventstiden



din egen  måte

den 
er 

bare
 din!




Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. Hei, så fantastisk kloke og gode ord fra deg i denne for de fleste stressende tiden :) tenk om vi kunne senket skuldrene og virkelig følt på hva desember og julen egentlig burde handle om :) for den kommer uansett og da er det greit å kunne se tilbake og tenke at en har tatt seg tid til folk, koset seg og nyyt stemningen.

    Ønsker deg en stressfri siste innspurt :) klem Gunn

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg