Inspirasjon..







Hva er inspirasjon?

Jeg opplever ofte at musikk, 
en samtale eller noe jeg leser eller tja..kanskje en uventet hendelse eller en situasjon jeg legger merke til - ganske tilfeldige opplevelser, det kan gi meg masse
 inspirasjon! 

Plutselig kjenner jeg
 at jeg får lyst til å skape noe med hendene eller sette meg rett ned for å skrive - for kreativiteten?

 Den kommer gjerne
 i kjølvannet av inspirasjonen -  og den kan komme til utrykk på så mange og vidt
 forskjellige måter! 

Det har faktisk hendt 
at jeg har kommet helt oppglødd hjem fra en konsert og gått rett ut i garasjen for å male et bord..ja, jeg var så inspirert at jeg bare måtte forandre farge
 med en gang!

 Eller jeg møtte
 et menneske som gjorde et spesielt inntrykk på meg..så gikk jeg rett hjem og skrev
 et dikt! 

Vi kan bli
 inspirert nesten over alt, og hva det fører til av kreative sprell, det vet vi ikke før vi står midt oppi et eller annet som vi har blitt inspirert til 
å sette i gang med! 

Og - 

kreativiteten?

Den er vanskelig å stoppe!

 Så det er ikke
 få ganger jeg har kastet meg i bilen i en forrykende fart fordi jeg manglet en liten ting til å fullføre et prosjekt.. mens familien har stått forundret tilbake å sett meg suse oppglødd avgårde like før stengetid..fordi da haster det nemlig..og dette er så vanskelig å forklare når det bare bobler innvendig!

Kjenner du deg igjen kanskje?

Inspirasjon betyr
 å blåse, ånde eller puste inn - altså luften vi trenger for å 
overleve. 

Åndelig inspirasjon
blir ofte forklart som den inspirasjonen som gir oss
en følelse av indre fred..ja, nesten som en guddommelig 
kontakt.


inspirasjonen!

Inspirasjonen
kommer før motivasjonen!

Det er altså 
inspirasjonen som stimulerer oss til kreativitet, at vi får en slags indre driv i livet vårt og blir motivert til å skape, arbeide og produsere noe - ting som av og til kan virke helt  uvesentlig for andre, men som er så livsviktige 
for oss!

Det skulle vært
morsomt å høre hva som inspirerer
 deg!





Her hadde jeg lest i ei
bok om å sette sitt eget preg på blomsterpottene - og det endte med at jeg ble i fyr og flamme, og pakket plastpottene med tomatplantene mine inn i 
yndlingsserviettene..




Her
var jeg plutselig så inspirert av middelhavet, og forandret stuen min til
"beach-style" i full fart - enda jeg ser på bildene at snøen ligger ute på plenen
enda!




Her
var jeg så inspirert av " fem om dagen" og "maten er din medisin"og lagde de deiligste smoothies du bare kan tenke deg hver 
eneste dag!




Og -

hva er dette?

Joda,
dette er da jeg var så kjempeinspirert etter at jeg leste i ei bok om å bruke naturen som
mitt eget treningsstudio!

Jeg
steppet på steinene og bykste over felte trær..og balanserte på
steingardene - og Egon og Billy forsto ikke helt hva som gikk 
av muttern!

Slik
bare 
fortsetter
 det

 heldigvis!

Det 
er jammen
flott!

Aldri
kjedelig..

fordi
det
er

stadig
helt nye ting som gleder og
inspirerer!

I
hverdagen!




Inspirert av et amerikansk oppskriftshefte pyntet jeg gulrotkaken min med roser fra hagen..
vakkert ikke sant?

Og -

en ny kjole
 inspirerte meg til å danse helt vilt rundt omkring
i stua!


Sånn kan det gå!

Ønsker
 deg fine inspirerende
 maidager!

Har du lyst til å lese mer om inspirasjon?
Du kan lese om Inspirasjonsesken her.

Vi sees!

Kommentarer

  1. Kjenner igjen dette med å jobbe kreativt, når noe bare MÅ bli ferdig fordi en har lyst til å se resultatet. Jeg inspireres ofte av ting og farger i naturen, og får ideer til f.eks. strikketøy :-)

    SvarSlett
  2. For et boblende, inspirerende innlegg. Jeg er inspirert nesten hele tiden, jeg. Høres det rart ut? Men etter en bikkjeluftetur i nærområdet tidlig om morgenen, før andre våkner, er det som hodet er fullt av øyeblikkets påfyll. Jeg finner det i skogbunn, hager, fasader - overalt... Og i dag ble jeg inspirert av en katt som gjemte seg bak gjerdet da vi to kom gående. Og så vi som ikke er det minste farlige! Nå skal jeg skrive videre på et manus jeg holder på å redigere, satser på ti sider videre før jeg tar frokost. Og snart skal jeg møte en venninne over en kaffekopp og en inspirerende prat. Livet er bare herlig. Og øyeblikkene er gull verdt.

    SvarSlett
  3. Så fint innlegg..det bobler av inspirasjon :-)
    Jeg kjenner meg igjen..jeg har alltid noe å holde på med,noe som skal bli ferdig,noe jeg vil prøve..
    Stakkars dem som kjeder seg!
    :-) Ha fine vårdager.
    God klem herfra

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg