Lavendel-lykke..




" Landskap etter landskap åpner seg
i større bredde og sødme
av ord som nedbryter mørket
omkring oss, skrur lokket av
en glitrende dag som en flakong
fylt av vellukt, nok til alle sanser. "


Tove Lie

Fra NOK TIL ALLE SANSER

" Verden er Goliath "





Velkommen mai!

Jeg
ønsker mai velkommen
med duften av
 lavendel!

 Så
 frodige 
mørkegrønne lavendel-planter
som snart skal få plass i krukker rundt omkring her
 i Humlehagen!




Lavendel-lykke

i
mai!





Men
du skjønner
jeg venter bare litt på at skjønne mai skal skru på
den milde vårvinden!

Henge
opp ei smekker vårsol høyt på himmelen
og rulle utover det grønne
 teppet!


Jeg
 kjenner jo at mai jobber
 i kulissene..

litt sakte i år..
men jeg er ganske så sikker på at hun forbereder den vidunderlige
fargesprakende vårfesten!

 Med
 sus i bjørketrærne
 og med så blå-blå duftende magiske
vårkvelder!





mens jeg fortsatt
fryser litt..

og
går med
 stor boblejakke og lue på meg ute
i hagen





bare venter jeg
litt på at mai blir  ferdig med
å lage til de nydelige
mai-kveldene!


De
søte lavendelplantene
skal få vente litt også - for jeg vil stå ute en nydelig
 vårkveld!

 Med
 en varm pustende maivind
i nakken og som stryker meg over
 kinnet!

Akkurat
slik -

 vil 
jeg kose 
meg mens jeg tar meg god tid og planter 
så forsiktig en etter en lavendel - jeg orker ikke stå med iskalde fingre og
fryse!

Jeg
venter og lengter etter
en mjuk og mild vårkveld ute i hagen-
uten den tykke boblejakka
 mi - 

med 
lavendel-lykke
 som sprer seg utover i hele
hagen!!

Mai
 fikser det helt sikkert..
tror du ikke?

En maikveld med lavendel-lykke?

Joda!

Det
blir
nok

lavendel-lykke

snart!





mens jeg venter
så trekker jeg jakken enda tettere
rundt meg og har på meg den
 aller varmeste lua
i dag!

 Og
 prøver å rydde opp
litt

i
ting og tang
som har blåst utover 
i hagen min i den kraftige sørvesten
de siste dagene!


God fredag - vi sees snart igjen!






Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. Den som venter på noe godt... og det gjør vi jo, sjøl om det ser ut til å ta litt tid...

    Har også prøvd å så lavendel i år, er spent på om den kommer.

    I mens venter vi litt til :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Våren lar visst vente på seg i hele landet i år. På Vestlandet er det til og med nysnø i bakkene!
    Men vi vet den er der, ikke sant? Vinteren må bare vise litt styrke, sånn helt på tampen...

    Det så kjempekoselig ut i hagen din. Her er det fortsatt en del snø, men den begynner å tine vekk i bedene. Ei herlig tid!
    God helg fra Lill-Karin.

    SvarSlett
  3. Nydelig innlegg...jeg har gjort som deg idag..ruslet i hagen ,ryddet litt,iført lue og ullundertøy fra topp til tå. Våren kommer. Vi får bare kose oss med å glede oss!
    Jeg gleder meg også til Lavendel :-)
    God helg,håper sola dukker opp hos deg.

    SvarSlett
  4. jeg skal plante veldig mye lavendel i år....dufter så deilig og ikke minst vakre :-)
    Hummlene liker dem også....og jeg vil ha mange humler :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Lavendel er en deilig plante.
    Jammen blåser det hos deg!
    Men det er nok ikke lenge nå, før varme luer, jakker etc kan kastes.
    Selv om det er meldt liten kuling på Østfold-kysten....
    God helg!

    SvarSlett
  6. Elsker lavendeler - og syns det er herlig når de er i blomst! :) Jeg har dem som stauder i hagen - og gleder meg til de kommer igjen. Flere kommer også til å bli planetet. Som alltid blir jeg gla når jeg er innom hos deg. Ønsker deg GOD helg. klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg