Petunia-lykke..



Denne
søte blomsten kjøpte jeg
nå til pinsehelgen for å ha på bordet
 nede ved sjøen!




Det
er ei potte
med småblomstrende
petunia-lykke!

Den
skal visstnok blomstre
 helt til frosten 
kommer!

Og
tåle både sol og
 regn!

Håper
 denne fargeklatten vil 
trives hos meg, for jeg er allerede helt forelsket
 i den buskete måten den vokser på og den sukkersøte viltre
blomstringen!




Herlig
rosafarge

som
går over i
lilla..


sommerlig

petunia-lykke!




 Hvis nå
 en bie har funnet en riktig
god honningblomst, flyr den tilbake
til bikuben for å fortelle dette til
kameratene sine. Men biene kan jo ikke snakke.
De kan bare surre. Derfor danser de isteden! 
Hvert skritt eller hver sving betyr noe: "Kom! " 
eller " Jeg har funnet en honningblomst!" eller
 " Den vokser øst for bikuben!"


Harriet Hjort Wetterstrøm

fra

Min første blomsterbok




Er
det ikke
 utrolig?

Bienes språk?

Hvordan
 de forteller hverandre
 om honningen.. bare med
kroppspråket
sitt?

 Tenk!
De flyr tilbake til kuben!
De forteller om hva de har funnet..
og deler honningen med de andre
biene!

En
fabelaktig
egenskap..og jeg slutter aldri å forundre meg
over alt vi kan lære og bli inspirert
 av -

 i
dyreriket!






håper jeg
 at du kan nyte herlige dager
 i pinsehelgen!

Nydelige
 maidager som bare kommer
 smygende 

til
deg..

hver
dag

som

en
forunderlig
gave

som

blir 
gitt

til
deg!

En

 liten evighet

av
tid

til
å gå rundt å bare være
 lykkelig
i!






Liten hverdagslykke..





Ser deg snart igjen!


Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. nydelig - eg skal utover på onsdag og kjøpe meg litt blomster ;)

    smil - monika

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg