Stille august..



























Jeg tittet først ut
gjennom den ene verandadøren i dag -
og så gjennom den andre, fordi jeg syntes august kom smygende så vart og stille!
Det var en slags underlig mykhet i luften denne morgenen, og august kom
 i hagen min på den rolige måten jeg
 liker så godt.

Uten et vindpust kom
 august så ydmykt og bar med seg den helt spesielle stemningen,
den merkelige stillheten og skjønnheten som bare 
august kan skape!






Det
er rart å se 
rosebedet uten roser i dag på første august!
Det vil si at jeg oppdaget faktisk en roseknopp som var i ferd med å springe ut!
Men i rosetrappa bugner det jo vanligvis med
 roser fra midten av juli til frosten
kommer.





Her
er den første 
nydelige gule rosen -
hjertelig velkommen skal du
 være stilkrose 
Bellevue!









Sent -
men godt blomstrer også etterlengtede
Skaugum-begonia!





Ild-blomkarsen
kler berget i rødt akkurat nå i vakre
august..














joda -
det har vært en stille dag i
august..

men
snart er tiden
inne for å smake på sommerens gleder 
som henger på
trærne!






Ønsker 
alle bloggvenner fine dager utover i august -
så gleder jeg meg alltid til vi 
sees!











Kommentarer

  1. Naturen er nesten i rute med blomstring og bær.
    Fine bilder som alltid hos deg.
    Den gule rosa er nydeleg

    Klem

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Nydelig gul rose! Ha en kjempefin dag :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg