Juni-øyeblikk..





Jeg pleier å si at hagen min er 
vilter, men likevel svært vakker. Siden jeg har valgt å ikke ha en prydhage, 
så slipper jeg å ergre meg over ugress og arbeid med å luke hele tiden. 
Jeg kan heller nyte øyeblikkene!

For mange er plenen 
en stressfaktor gjennom sommeren. 
Er det mulig å snu tankegangen? Kan vi oppleve fine stunder og samvær i hagen 
uten at alt er perfekt? Kan vi skape hverdagsmagi uten dyre sittegrupper? 
Kan vi spise under trærne selv om gresset er høyt? Kan vi lage et miljø der fuglene trives? 
Kan vi utvikle en deilig tumleplass for barn? 
Kan vi tåle ugress uten å sprøyte 
giftstoffer omkring oss?

Vi kan heldigvis velge. 
Vi kan fokusere på stemning og nytelse. Vi kan skape en oase for lek, gjemsel, vekster, 
samtaler og kreativitet, og virkelig finne roen vi søker når 
vi hviler i en hengekøye.


Tenk å nyte hagen når den er vill og vakker! 
Se for deg en oase av lekenhet og kjærlighet. Kan du tåle det uperfekte uten dårlig 
samvittighet? Våger du å leve med løvetann og gå barfot i gresset, 
selv om det er høyt? 

Mitt valg er viltert gress og smilende løvetann.
Hva velger du å leve med i hagen din? 






Disse
dagene 

som

bare
kommer -


med

sine
helt
spesielle

juni-øyeblikk..




de
kommer aldri
tilbake.



(Illustrasjonsfoto er tatt ved Brusdalsvannet - stolene er kjøpt hos Ikea)




Kommentarer

  1. JA slike dager må en bare nyte :)
    Kos deg videre i sommer :)

    SvarSlett
  2. Bra med en tankevekker en gang i blandt. Ellers er vi litt vel opptatt av å klippe og luke. Nydelig bilde fra Brusdalen :) Ha en fin søndag. Hilsen fra Liv

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg