Vintertiden..



Great quote by John Steinbeck | As much as I complain about winter, summer would not be as wonderful without it :)


I den korte stunden med dagslys,
kan det være fint å sitte inne i varmen og titte ut gjennom vinduet.

Morgenstunden kommer sigende,  
den er så utrolig vakker, der den kommer seilende over fjorden!

 I lommene har den med seg lunkne bleke solstråler på sparebluss. 

Morgenen fyller luften og hele landskapet med vakker frostmagi, og slik blir jeg sittende 
å lure på hva november vil fortelle meg en slik gryende morgenstund?

Hva vil hun formidle utenfor vinduet, har hun et budskap, der hun står 
kledd i en isblå kjølighet og forærer meg en nyskapt
 morgenstund med frostroser på?




Det nærmer seg vintertiden.




I naturen er vinteren den langsomme tiden.

Akkurat nå hviler noen dyrearter i hiet -
de er så omsluttet av varme, lunhet og ro. Slik kan du og jeg også ta
 langsomheten i favn. Vi kan søke ro, hvile oss, samle energi og hengi 
oss til vintertiden som er på vei.





Vintertiden komponerer fabelaktige kontraster,
og du og jeg kan nyte alle variasjonene. De viser seg for oss gjennom lyset og mørket.
De kjennes godt på kroppen når vi opplever varmen og kulden.
Vi titter ut og oppdager frosten på marken, og slik lærer vi
 å elske ilden. 




Det er opp til deg og meg å nyte vintertiden.

Vi kan gå på oppdagelsesferd 
gjennom kontrastene, og alle de spennende variasjonene som kommer vår vei!

Vi kan stenge uro og forstyrrelser ute, og slippe stillheten til.
Vi kan slippe vintergledene inn gjennom et hull i vintermørket, 
og la alt det vakre overvelde oss. 

Vintertiden kan bli vår betydningsfulle tid.
Hvis vi vil.






Darkness need to the stars - http://inspirequotes.net/darkness-need-to-the-stars/






Kommentarer

Populære innlegg