Øyeblikk..


Det
er fint å bare åpne
vindusskoddene og titte nysgjerrig ut - kunne høre på nye spennende lyder, 
 og ønske en helt ny dag velkommen
 fra vinduet mitt i
Venezia!






Livet
går sin vante gang på
kanalene..





og
jeg kan nyte
synet av herlige
blomster!





Tiden
står litt stille..
når jeg kan få studere og lukte på alle slags
middelhavskrydder og gode 
oljer..

og
 se på alle 
fargene - mine små 
øyeblikk av
glede!









I
Dubrovnik
vasket havet de mektige 
 klippene..




mens
vinden spilte salig 
bølgemusikk -

og
 solen 
overstrømmet meg med så varme
og kjærlige solstråler i
ansiktet!  





en morgen gikk jeg ut og fanget
øyeblikket under en trøtt og  disig
 morgenhimmel med utsikt over vakre
Athen!






Jeg
ble betatt av kunsten -
og fengslet - ja, helt overveldet av alle
 inntrykkene! 

Det 
var så utrolig
 mye Athen hadde å vise meg -
og historier å fortelle til meg om selve
 livet! 

Om 
strev.. 
 om så hardt arbeid - om slaveri - 
om kultur og så masse kunst - en vakker by som tok meg med
langt tilbake i tid og rom - en by som vekket en gnist om å gå tilbake i historien -
det ble en reise i tanker, drømmer, fantasi og virkelighet - en reise
i nuet, men også så langt, langt tilbake
 til en helt annen
tid.
  









I
Kusadasi
måtte jeg stå et øyeblikk
og drømme meg bort ved synet av
 det blåturkise
havet..






før
jeg snuste
 meg fram til nydelig bakekunst og duftende godsaker
 i et bitte lite tyrkisk
bakeri!







Mmmm...





og
noen sover ut i
 morgensolen mens Kusadasi våkner til
 liv - 

i

et
øyeblikk
skapte jeg en fantasi-historie
 i hodet
 mitt!

Om
 gatehunden Bobben!
Som egentlig drømte om et eget halsbånd..om ly..om trygghet, gode hender.. og et sted
å høre til..

du
fineste

Bobben! 

Men det må bli en helt annen historie!










I
Bodrum gikk jeg
en morgen og fanget øyeblikket
 langs

ei
 stille
strand..






og

drakk
morgenkaffe i et hav av
lys!






I
en maritim
kunstbutikk ble jeg betatt av
 et spesielt
bilde..




















og
utenfor butikken
ble jeg uhelbredelig forelsket i en
pus!






Sukk..

men
jeg måtte jo bare gå!
Jeg måtte videre avsted - med forelskelsen min så godt
gjemt..

i
hjertet.

Og

hverdagslivet?

Det
går sin gang - for en fisker i
Bodrum..






Et
øyeblikk av magi -
da jeg plutselig oppdaget en nydelig
brud!






Ettermiddagen
kom sigende med dis og noen 
skydotter i det
fjerne..





og
neste dag
våknet jeg til en
tidlig solrik morgen på
Rhodos!

Da
 pyntet jeg meg
 med turkise blomster i håret!
Så satte jeg meg rett ned på en benk - for jeg ville bare sitte å se på selve livet -
jeg ville nyte å bare være
 tilstede.






Etterpå
fant jeg en etterlengtet ro,
 tid til ettertanke og et betydningsfullt øyeblikk
inne i ei vakker kirke langs havnen på
Rhodos..






i
gamlebyen 
så jeg urtene som vokste i
sprekker langs en
mur..












og
nydelige duer
i en flokk!









" Jeg kjenner
hjertet mitt som banker
så sterkt for deg

hvem er du

den lille hånden din
du rører deg ikke
ser bort

jeg skjelver
når jeg kikker på den lille hånden din
 for hjertet mitt banker så hardt

- for deg "


(Else Britt 10.12.13)










Morgenstemning på vakre Santorini.









" Jeg elsker deg!"


 toppen av
Oia.






Et
uforglemmelig sanselig
øyeblikk!









Øyeblikks-lykke
med pizza og små pusekatt
venner!







Her
kunne jeg gjerne sitte
lenge..




eller
her!






vekslet jeg blikk
med en liten gresk uimotståelig sjarmør i
pels..

mitt

bitte
 lille

ferieflørt-øyeblikk!






Jeg
tittet

et
øyeblikk



seilbåter..





men
akkurat her går jeg morgentur
i et trangt smug i
Split!





Jeg
nyter duften
 og smaksprøver av den gode honningen på
torget..






og
lytter
til kvitringen
 fra en liten dunete
venn..






og
ser vakre
 duer overalt hvor jeg
går!






Siden
sist vi møttes
 så har jeg vært ute og samlet på
 øyeblikk!

Takk
 for at du min kjære bloggvenn vil dele øyeblikkene med meg!
Så rare..underlige..gode..varme og vidunderlige 
øyeblikk!

En
slags reise i øyeblikk!
Vi kan reise overalt på utsiden, men den aller lengste reisen er nok
den indre reisen - den lange, lange reisen som du og jeg foretar oss hver eneste dag 
i dette som kalles
livet

der
vi stadig vokser og utvikler oss som
mennesker -

det
er fabelaktig spennende
ikke sant?

Så utrolig kjekt å være tilbake på bloggen!

Gleder meg til neste gang!

Vi sees!



Kommentarer

  1. Takk for en herlig tur.
    Så mange flotte opplevelser du deler
    med de fine bildene og den flotte teksten din.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg:) Nydelige bilder fra en flott reise. Jeg levde meg helt med. Tusen Takk for titten. Ønsker deg en fin kveld. Klem Ann-Christin

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg