Skumrings-Trulte..



Quote



Like
før mørket
går jeg ute i hagen og leter
etter kaninmat  -

noe
 virkelig
 godt!

Timian
og
oregano?

Det
blir vel 
godsaker i den bitte lille
Flagre-magen!




Krokusen

har
 kommet fram
de siste par
 dagene!

Endene -
de leker seg og
 dukker opp og ned etter
mat..

og
den eneste
rødstrupen vi har hatt her hele vinteren hos oss,
 den rusler så rolig omkring -
vi kaller den bare for
søtingen!

Jeg her lest
 at rødstrupene kan ha et territorium helt 
for seg selv?

Eller være bare noen få?

Når vi er borte i skogen, så er den ofte i nærheten da også - men alltid alene.




Det

er
 koselig

 med
 små

ettermiddagssysler


i
skumringen..

og

smile
litt

for
seg
selv

ved
synet
av


herlige

vårtegn!





Jeg
kikker bortom

skumrings-Trulte!

Trulte 
har fått ny fuglekasse i 
Trulte-treet..

den
henger der
så fint oppe på
stammen..

skal
tro om Trulte får 
beboere her i løpet av
våren?

Eller - blir det for mye grynting, action og Trulte-bråk?

Det blir spennende å se etterhvert!






I
skumringen

var Trulte så opptatt med
noe..

hun
gravde langs gjerdet
 sitt

og

gryntet
høylytt!





Da
jeg kom inn
igjen stod jeg og lurekikket på henne fra
vinduet -

hun
gravde fortsatt -
så jeg ble kjempenysgjerrig og
gikk ut igjen!

Men Trulte?

Hun jobbet som bare det!

Hun "pratet" bare over skulderen, sånn høflighetsgrynting du vet!

Hun holdt nemlig på å grave fram gamle blomkålhoder! 

De hadde hun gjemt langs gjerdet, og gjett om jeg fikk fart på meg!

Nå er alle de nedgravde
 Trulte-skattene i søppeldunken - og Trulte? Hun fikk salathode isteden,
og storkoser seg videre i skumringen!




Skumrings-Trulte!


min vei inn igjen
snudde jeg meg en gang til og måtte
bare smile litt for meg
 selv!

Da
hun stod med denne
søte bakenden og sjekket bingen -
og gryntet så fornøyd med nytt høy - og varmelampen sin på halv styrke..
bare sånn i tilfelle det skulle bli
 ei kald natt!






Kjærlig
hilsen

Else Britt



the smallest things quotes girly cute quote disney happy love quotes winnie the pooh love quote piglet heart love





Winnie the Pooh - A.A. Milne





Kommentarer

Populære innlegg