Trulte-morgen..

 
 
Vi
har hatt noen
appelsiner liggende som
var ganske så smakløse og begynte å bli harde og
litt tørre i
skallet
 
men
det synes så
absolutt ikke frøken
 Trulte!
 
Ikke i det hele tatt!
 
 
 
 
Og -
noen morgener
har Trulte skikkelig
 griseflaks..
 
 for
hun får
vanligvis mat om
 ettermiddagene
 
men
så er det så koselig
innimellom!
 
Å 
rusle ut
 om morgenen for
å åpne Trultedøra med litt godsaker
 på lur i lommene-
for Trulte?
 
Hun
spretter ekstra fort
ut av bingen sin på slike Trulte-morgener -
som om hun føler på seg at dette er dagen for
virkelig griseflaks og å være skikkelig griseheldig i
kjærlighet!
 
 
 
 
Herlig
 
Trulte-morgen..
 
 
 
 
Morgenen
 
byr
 også
 
 på
snøklokker!
 
Og -
 
 noen
 
små
 glimt 
 
av
solen på vei opp bak fjellet -
 
små påskelilje-spirer langs stien jeg går -
 
rasling i løvet borte i skogen
 
og en mild vind som kjærtegner ansiktet!
 
Fuglelyder!
 
Susing i tretoppene
 
og
 
sildring..
 
fra
 
sjøen som slår innover steinene
 
lukten av tang
 
hegreskrik
 
og
 
lyden av en båt
 
alt
dette!
 
mye?
 
Eller
 
nesten
ingenting?
 
lite?
 
Det
var bare
noen bitte små
 ting..
 
egentlig
 
små
 
hverdagsligheter
 
som
 fylte hjertet
 mitt
 
mens
jeg gikk ute
og kjente at februar fylte
fotsporene mine langs stien jeg
 gikk..
 
 med
 
bitte
 små
 
februargleder!
 
 
 en
 tidlig
 
Trulte-morgen.
 
 
 
 
 
Ønsker fineste deg en god dag i livet ditt -  der du er!
 
Vi sees!
 
 
Hello February quotes quote february february quotes hello february february pictures
 
 
The best things in life aren't things.
 


Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg