På kurs..




Billy: Har du lagt merke til muttern i det siste?
Egon: Ka da?
Billy:Hun oppfører seg så merkelig! Har du ikke sett at hun har begynt å sitte på gulvet med baklabbene i kors?
Egon: Hm..tja..og noen ganger strekker hun framlabbene i været og lager rare snuselyder..
Billy: Så klynker og bjeffer hun ikke i det hele tatt når jeg stjeler fra kjøkkendisken..hun bare sitter helt stille med lukkede øyne og snuten litt åpen..nesten som om hun er blitt syk!
Egon: Stakkars muttern!
Billy: I går prøvde jeg å hjelpe henne, så jeg la meg ned ved siden av henne akkurat mens muttern lå i dekk og strakk labbene sine framover - men hun tok bare en sånn "rulle rundt"  du vet..og så ropte hun "på plass"! Akkurat som vi lærte henne på hundekurset..men det virket som det var meg hun mente skulle finne plassen min? Men det kunne  jo ikke jeg hvis muttern skulle trenge hjelp! 
Egon: Tok muttern virkelig sånne"rulle rundt triks" uten å få masse godbiter da?
Billy: Ja, og så sa hun at hun skulle lage ei bro..og bøyde kroppen opp i været..men det var jo ikke ei slik bro som vi går over på ettermiddagsturen vår, Egon - neida! Hun snuste høyt ut i lufta og sa at det var egentlig kjempevanskelig å stå i bro!
Egon: Så rart!
Billy: Så prøvde jeg å legge meg oppå labbene til muttern og slikket henne litt på pelsen bak ørene..men da reiste hun seg bare opp og stod stille på den ene baklabben - mens hun stirret inn i veggen på et bestemt punkt....tror du muttern må ha en sjekk hos dyrlegen? En seniorsjekk eller noe sånt?
Egon: Tja..vi kan jo se an..ei vaksine kanskje? Men muttern har jo hatt sånne rare perioder før?
Billy: Vi må ihvertfall følge med hva som skjer Egon..særlig etter kveldsturen - for det er da hun står og balanserer på en labb og blir så rar!
Egon: Hun har snakket noe om et yogakurs?
Billy: Det er sikkert noe lignende som vi var med muttern på en gang på hundeklubben..du husker vel da muttern skulle lære seg å sitte, bli, ligge i dekk og komme som et lyn på innkalling! Husker du så gåen muttern var da! Og at hun ble kjempeflink til å dele ut godbiter mens vi satt i en ring?
Egon: Vi må passe på..stakkars muttern!






Og -
Man to man talk?
 Det kan du lese om her.


Eller
for noen år siden da
vi var på Klubben - det finner du
 her.





Kommentarer

  1. Hi,hi, så herlig :o) Ja, det er vel ikke helt enkelt å forstå for hundene at de kommer litt utenfor oppmerksomhetsfeltet til matmor :O) Høres herlig ut med yogakurs! Ha ei strålende helg! Klem fra Nina

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg