Store lille verden..


Da
jeg gikk ute
 i hagen og kikket etter rabarbraen min
 så fant jeg den ikke 
igjen!

For
den lå så godt
gjemt under masse gammelt
og vissent
løv..

men
når jeg begynte
å grave så åpnet det seg
 en så stor og 
magisk..

en
stor liten
verden!




Når
jeg kikket enda
nærmere så var det så mye å
se..så mye mer enn jeg kunne
tro!

Og
plutselig!

 Så 
oppdaget jeg at et vissent
taggete eikeblad kan være et vakkert smykke 
der det ligger og lyser opp på den mørke
jordbunnen!





Jeg
fant 
rabarbraen
min..

jeg
 måtte
 bare
være

tålmodig..

grave
forsiktig

og

 lete
litt!






Hva
ser
 vi

omkring
oss

ute

blant
medmenneskene

dag?

Hvis
vi
leter

i
dypet

under
maskene?

Kanskje
vi
kan
oppdage

en
skatt?





En
rød
gnistrende

rabarbraskatt..




i
en stor
men så liten
verden

jeg
måtte lete
ei stund - men det var
 virkelig verd
det!





Kjære bloggvenn!

Med
små glimt 
fra min store lille verden
så ønsker jeg at solen må skinne på deg i dag -
og at du har det fint i din store lille
verden!


Vi sees!


Kommentarer

Populære innlegg